Maria & Easy

Idag har jag spenderat min dag i Skabersjö på ponnyhopptävling, craaaaazy life huh?! Kanske inte direkt, men det var faktiskt ganska underhållande för Maria Nilsson är lite halvt underlig. (det är hon som har tävlat om ni inte förstod det) Är det någon som har kollat upp humörssvängningar i en svenskordlista? Ni som har gjort det har alla träffat på Maria, det är nämligen en bild på henne där. Hon är verkligen kungen inom det området. Jag är inte kapabel att skriva ingående om dagen eftersom jag är rätt lite insatt i hoppning och hur det ska vara och hon fick fyra fel i båda klasserna och för mig är det ett bra resultat, men enligt fröken Missnöjd är det inte ens i närheten. Hon vann ju inte?
I vilket fall som helst så har vi haft en kalasbra dag med väldigt mycket skratt och nu får bilderna säga resten medans vi frossar i oss kladdkaka!

---------------------------------------------------------------------------------------

...det får bilderna inte alls göra för min dator envisas med att inte låta mig ladda upp några bilder, får pilla lite med det så kanske ni tillslut får se filmen på Marias humörssvängningar om ni har tur.




höstlov

Nu vill jag lova att det är tomt på internatet, det är jag, Maria och en i tvåan som bor kvar just nu. Sen har jag två slashasar på besök som ska sticka senare idag och Marias pappa är här men annars är det helt öde. Det är egentligen bara helknäppt att man kan sakna alla nu eftersom vi inte bott med varandra så länge och dessutom ska alla bara vara borta en vecka. Men vissa saker är lite mysko, det är smällar man får ta och jag saknar faktiskt alla även om bara har varit borta en dag, knappt det. Jag är skum alltså. Närsomhelst kommer Elvira hit så då kanske jag kan ta ut mina galenskaper på henne, eller så gör jag det på någon annan. Kanske min vinterjacka, det hade faktiskt varit ganska skönt för jag hatar den. Men det är inget vi ska gå in på här och nu.

Idag har jag varit helt sjukt effektiv och ändå är klockan bara elva, i morse gick jag upp kvart i åtta och var uppe och  fodrade och släppte ut hästarna. Det börjar bli kallt nu och det suger riktigt hårt, jag hatar vintern!! Djupt och innerligt, tacka vet jag bikini. Dock inte på vintern. Just denna vintern kommer bli megakall och asjobbig för min del känner jag på mig, detta året bilr det inget "jag orkar inte åka till stallet idag", "mamma mockar" eftersom Ligamo och jag är i Flyinge och mamma är hemma, ni ser problemet i det eller?. Dessutom han Ligamo tappat en del muskler nu så det blir ingen onödig lathetsvila heller, jag har verkligen ett hårt liv!!!
När jag kom hem satte jag mig och räknade matte. Det är beundransvärt as hell anser jag. Så det så. Nu ska jag fortsätta vara effektiv och kreativ ett tag till, kanske jag rent av får för mig att dammsuga. You never know!?


Här var Ligamo nog i sitt mest välmuskalde tillstånd och förhoppningsvis
kommer han dit snart igen, det är, å andra sidan, inget jag oroar mig över.
Jag ska få så himla mycket priffisionell hjälp nu att det kommer lösa sig
av sig själv tror jag.


dagen i all ära,

så vet jag att jag hade något riktigt fint och vettigt att komma med, men du är det som bortblåst och min lektion börjar om tjugo minuter så jag måste börja fundera på att klä på mig och vandra mot utbildningshuset. Jag kan ju nämna att jag har kört för första gången i mitt liv (om man inte räknar att jag kört en shettis EN gång) och det var asroligt. Jag funderar seriöst på att konvertera till kusk!

Sen är det även nämnvärt att det är första talangträffen idag. ÅÅÄAAAAAAHÄÄÄÄLÖÖÖÖÖHEeeeeiiIIE! Det där var lite panik-överlycklig-nerdampad-skrik. Jag vet inte riktigt hur det känns, kan inte sätta fingert på det. Men första magkänslan är iaf att det kommer bli så sjukt bra. Hoppas verkligen på det.


Lite halvgullig bild jag hittade på mig & Elina från en av introdagarna
precis i början av terminen. Tror det var andra eller tredje dagen och det
var allra första gången jag var på Flyinge som elev!


flyingehomies

Jag orkar inte skriva om bajstävlingen, och inte heller om att det gick asbra idag när jag red bara för att reta upp mig ännu lite till och för att ännu mer få mig att vilja skänka hästen till bättre behövande. Ibland. Oftast inte, men jag tror helt ärligt att om det inte varit för talangsatsningen hade jag nog gett upp här och nu. Men sånt är livet, det är inte lätt när det är svårt. Och det lär det väl aldrig bli heller antar jag, men jag tror iallafall att jag har världens finaste vänner och senast idag tänkte jag på att mitt liv är jävligt bra trots allt. Det är verkligen synd att klaga, även om jag är jävligt busig som nyss tog ett glas juice ur frukostkylen.


 Är vi inte jävligt fantastiska?


lag-DM

Idag är det final i lag-DM och tro det eller ej så är Österlens RK's lag med, om jag nu inte har berättat det. Jag själv är väl inte sådär jätteöverladdad för breeders har pajat hela mitt träningsupplägg (okej, nu ljög jag som vanligt. Jag har inget träningsupplägg men jag har inte kunnat rida ordetligt iaf) eftersom varenda hall och ridhus är uppbokade och fullproppade. Det finns ett ridhus som man får rida i, gissa om där är mycket folk eller? Den som gissar rätt först får en blå traktor med valfri färg.

Nu ska jag bara hoppas på att denne väljer en blå annars blir det jobbigt, och medans jag gör det ska jag åka till stallet och fixa det sista sen dra mig mot Åsbo. Alla håller tummarna idag med andra ord!! (för färgen på traktorn alltså)


 Bild från förra omgången av DM som gick i Vellinge.


såhär ligger det till,

i måndags hade jag ingenting att skriva om (eller envändre det mest som en dålig bortförklaring, men iallafall) - ingen bloggning

i tisdags somnade jag ifrån allt jag skulle göra - ingen bloggning

i onsdags somnade jag ifrån allt jag skulle göra - ingen bloggning

idag sov jag för länge - hinner inte göra något värdigt inlägg

Tänkte mest ge mig själv...

Nu skrev jag!! >:) //Maria


ehhhm, JAha! då fortsätter vi på samma spår en sekund till...

idag gick jag på toa - Maria (som förövrigt är sötare än vanligt idag och har sminkat sig till skolfotot, GEEK) attackerade mitt inlägg

Det jag skulle skriva innan denna incidenten var att jag tänkte ge mig själv ett litet wake up-call;
SOV FULA FISKHUVE!

  
och sen en underbart vacker webbcambild på det, skål!



nu är det kört...

Ja, det är så det är. Jag kan inte ens skylla på att jag inte har något att blogga om längre, för det har  hänt massa saker. Viktiga saker till och med. Det absolut viktigaste är att JAG ÄR MED I FÄRS & FROSTA RYTTARTALANGSATSNING!! Jag är så sjukt öveeeertaggad, WEEEII. vipanloppet!!!! (nej, okej. det sista var inte kul. Damn vad internskämt suger när bara en fattar) Men oavsett så ljuger jag inte, de ringde till mig i torsdags när jag satt på toaletten, haha och jag blev helt sjuk i huvudet så jag gick och skakade resten av den kvällen. Det känns ju jävligt lovande ;) Filmerna från uppridningen hade jag tänkt visa nu men jag kom på att jag skickade med kameran hem till Simrishamn och jag hade förträngt lite att jag skulle ladda in dem på datorn. Det är typ i ett sånt här läge det är helt okej att säga till sig själv, "du är så sjukt retarderad ditt fula fiskhuve". Verkligen helt okej! Så nu har jag gjort det men det hjälpte inte, kameran är fortfarande i Simrishamn och jag har fortfarande inga filmer från ridprovet...

En annan kul sak som har hänt, eller fast nej där ljög jag, det ska hända, det är ju Breeders nu nästa vecka. Det märks verkligen, de har satt staket runt hela Kungsgården, där är feta tält uppsatta mellan Crafordhallen och Stora ridhuset, det står till och med ett tält inne i Crafordhallen. Inte uppskattat av Ligamo kan jag kanske lägga till. Jag kommer nog hålla till där ganska mycket, vi får gratis biljetter hela veckan och vi kommer dessutom vara där under viss lektionstid så det går nog inte direkt att hålla sig undan från det. I ärlighetens namn ska jag säga att jag har aldrig varit på Breeders innan, många i klassen snackar om det typ som årets händelse, eller som värtsa stora grejen. Det är kanske bara jag som missat det totalt att man ska kolla på Breeders, jag har alltid mer trott att det bara är just uppfödarna och ryttarna sen är det ingen big deal. Man jag tror att jag har fel. Igen.


TYP HÄR SKULLE DET EGENTLIGEN
KUNNA VARA EN BILD OM MAN NU
HADE VELAT DET, MEN DET VILL
INTE JAG OCH DET BEROR INTE PÅ ATT
 JAG INTE HAR EN ENDA JÄVLA
 BILD OM DET VAR DET NI TRODDE? daah..
*uppspänd-intränad-fjortismin-inkl-bitchblickar*


blame it on the iPhone

Jag är aldrig inne på datorn längre, det är nog därför jag aldrig bloggar heller skulle jag tro. I stort sett allt jag gjorde på datorn tidigare utom bloggen (facebook) gör jag konstant hela dagen på iPhonen så när jag kommer hem så behöver jag ju inte gå in på datorn och tro mig, det gör jag inte heller. Jag har inte haft min dator uppe på jättelänge, men idag fick jag lite dåligt samvete. Och vi har ändå sovmorgon så det passade perferkt.

En ganska kul sak med denna morgonen så att jag vaknade av mig själv efter sju och en halv timmes sömn eftersom jag brukar sova ungefär fem. Det är inte helt friskt va? Om inte jag är helt ute och cyklar så ska man sova ungefär mellan åtta och tio timmar, jag är så pass utvilad efter sju att jag vaknar, det är fan skumt. Ibland blir jag rädd för mig själv, men säg det inte till någon.


Det här skulle mycket väl kunna vara en gång då jag blir rädd för mig själv, riktigt rädd.
Jag behöver inte förklara hoppas jag...


denna dag, denna dag...

Visste ni att nästan varje dag går jag upp för trappan till mitt rum och tänker på vad jag ska blogga om, och nästan lika ofta börjar tankarna vid "Vilken dag det har varit!". Rätt intressant tycker jag, jag tror nog att jag gillar mitt liv trots allt. Men för att komma till saken så tänker jag faktiskt använda mig av det uttrycket idag för det är minsann inte många dagar som varit som denna.

Det sjuka började igår när jag, Maria och Matilda var uppe till ungefär 02.00 och hittade på med diverse totalt onödiga saker, det värsta är att den största anledningen till att vi gick och la oss var att strömmen gick och ingen vågade vara vaken. Ingen vågade heller gå och lägga sig själv så vi körde på kollektiv i mitt rum. Men eftersom vi var helt utan el så var det ingen av mobilerna som blev laddade och alla (!) laddade ur. Vad är oddsen? Vi kom alltså inte upp överhuvudtaget fören fem minuter efter att bussen gått och vi skulle ha prov klockan 08.00. Matilda fick panik och tog cykeln till S Sandby, jag och Maria tog det galet lugnt och jag hann med både att duscha och äta. Sen fick jag göra provet trots allt så nu är hela den baletten löst, men det är fortfarande sjukt komiskt att så mycket kan gå så fel på en gående gång. Dessutom gör vi bort oss med jämna mellanrum mest hela tiden tycker jag, men det hör väl till.

För att gå över till något lite mindre depressivt så gick Ligamo jättebra idag, han verkar trivas bra i sitt nya stall och jag trivs också med både människorna och hästarna. Så änsålänge kan det inte blir mycket bättre. Om ungefär två veckor är det DM-final och jag tror att det ska gå riktigt bra, går han som han gick idag kommer det kanske tillochmed gå lite bättre än så. Helgen efter det är det klubbmästerskap där hemma och jag tänker faktiskt vinna det i år, sen får alla andra säga vad de vill. Jag behöver en pokal att pryda mitt rum med så jag förtjänar att vinna och det ska jag se till att göra. Eller iaf göra allt i min makt, det är jag helt övertaggad inför. Det ska dessutom blir riktigt roligt att få träffa alla på klubben igen!

Men innan jag ska tagga någon tävling alls är det - kungarna av Tylösand




SMS-inlägg

img_0184 (MMS)


sveriges roligaste bok, fast nog ändå inte...

Jag överlevde! Och dessutom har jag hunnit med att både äta frukost och sitta och bara ta det fruktansvärt lugnt efter turen. Nu borde jag verkligen gå och tvätta eftersom jag inte har några rena kläder och det är inte optimalt att bara ha smutsiga kläder när det är skola imorgon, sen att jag inte har särskilt många rena underkläder kvar är bara helt enkelt inte okej. När jag har stoppat in skiten i maskinen ska jag kolla om ryttare & häst har öppet (förmodligen inte) för jag är i riktigt badly need av ett nytt schabrak. Sen ska jag sitta och pressa in lite matte i hjärnan och när jag har hängt upp kläderna bär det av mot stalllet. Det är väl i princip hur min dag kommer se ut, kul va?! Mitt liv är så himla intressant att jag tror att jag ska skriva en bok om det, den skulle bli en succe'.

Fast nu ska vi inte ta i så det händer en olycka, mitt liv är tråkigt och jag gillar det. Så är det med den saken. En annan sak det är något med (eh va?! så kan men inte säga va?) är min fina inköpslista. Jag tror det finns en del saker att stryka minsann så nu tänker jag visa den igen bara för att jag är en stjärna i picnik.



Det är ridbyxorna och vinterjackan som är överstrukna sen förra gången, men det är bara ridbyxorna jag har köpt nyligen. Jag kom på att jag skrev massa fint om att jag hade beställt min Flyingejacka men sen strök jag inte över jackan på listan, som det kan gå. Men byxorna är iaf nyinförskaffade och de är kalasfina, fast jag ar ingen blid på dem så jag skickar ett fint litet mobilinlägg med bild på dem sen när jag ska till stallet och ändå ska byta om. Tänkte ta lite bilder på Ligamos nya stall idag med så det får ni se ikväll!


hurtbulle

Idag ska jag vara oerhört flititg, jag har en massa saker att ta itu med och jag tänker hinna med allihop. Jag vet inte än riktigt hur det ska gå till men det löser sig väl antar jag, det brukar det göra. Oavsett vad så ska jag iaf starta dagen med att springa en liten runda för jag har blivit helt försunkad nu efter semestern och jag behöver verkligen komma igång igen för mitt eget bästa. Så nu ska jag på med dojjsen sen uppdaterar jag igen när jag kommer tillbaka, om jag nu lever dvs.

Jag har nog slagit mitt förra rekord i att...

img_0150 (MMS)

Jag har nog slagit mitt förra rekord i att inte blogga, men ni anar inte vilken härlig semester jag har haft! Det var verkligen välbehövt så nu är jag fit for fight igen, nästan iaf. Lite saker har väl hänt antar jag, Ligamo är i Flyinge, jag har ridit i stora ridhuset(!!!!!!) och säkert lite annat som jag inte kommer på nu, men jag skriver ett riktigt inlägg om det inom en snar framtid för nu ska jag glida vidare på fest med en massa fasansfullt fula människor och känna mig snyggast i världen. Försök att inte bli för avundsjuka, alla kan ju inte få the gift ;)


RSS 2.0