denna dag, denna dag...

Visste ni att nästan varje dag går jag upp för trappan till mitt rum och tänker på vad jag ska blogga om, och nästan lika ofta börjar tankarna vid "Vilken dag det har varit!". Rätt intressant tycker jag, jag tror nog att jag gillar mitt liv trots allt. Men för att komma till saken så tänker jag faktiskt använda mig av det uttrycket idag för det är minsann inte många dagar som varit som denna.

Det sjuka började igår när jag, Maria och Matilda var uppe till ungefär 02.00 och hittade på med diverse totalt onödiga saker, det värsta är att den största anledningen till att vi gick och la oss var att strömmen gick och ingen vågade vara vaken. Ingen vågade heller gå och lägga sig själv så vi körde på kollektiv i mitt rum. Men eftersom vi var helt utan el så var det ingen av mobilerna som blev laddade och alla (!) laddade ur. Vad är oddsen? Vi kom alltså inte upp överhuvudtaget fören fem minuter efter att bussen gått och vi skulle ha prov klockan 08.00. Matilda fick panik och tog cykeln till S Sandby, jag och Maria tog det galet lugnt och jag hann med både att duscha och äta. Sen fick jag göra provet trots allt så nu är hela den baletten löst, men det är fortfarande sjukt komiskt att så mycket kan gå så fel på en gående gång. Dessutom gör vi bort oss med jämna mellanrum mest hela tiden tycker jag, men det hör väl till.

För att gå över till något lite mindre depressivt så gick Ligamo jättebra idag, han verkar trivas bra i sitt nya stall och jag trivs också med både människorna och hästarna. Så änsålänge kan det inte blir mycket bättre. Om ungefär två veckor är det DM-final och jag tror att det ska gå riktigt bra, går han som han gick idag kommer det kanske tillochmed gå lite bättre än så. Helgen efter det är det klubbmästerskap där hemma och jag tänker faktiskt vinna det i år, sen får alla andra säga vad de vill. Jag behöver en pokal att pryda mitt rum med så jag förtjänar att vinna och det ska jag se till att göra. Eller iaf göra allt i min makt, det är jag helt övertaggad inför. Det ska dessutom blir riktigt roligt att få träffa alla på klubben igen!

Men innan jag ska tagga någon tävling alls är det - kungarna av Tylösand




Kommentarer
Postat av: Sara

Vi får bli två om klubbmästerskapet ;) jag ger mig inte så lätt :D

2010-10-12 @ 12:33:49
Postat av: Julia

Haha sara, okejdå. Dig hade jag faktiskt kunnat tänka mig att dela med mig av äran med ;)

2010-10-14 @ 07:35:09
URL: http://juliaosterlen.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Vi får göra så gått vi kan båda två :D

2010-10-14 @ 09:35:58
Postat av: molle

ni vet om att kmet är flyttat till den 14/11 va?

har ni pratat med marita om de? skicka mail?

2010-10-19 @ 20:31:19
URL: http://matildalancing.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0