ingen ork. ingen alls faktiskt.

TILLBAKA! (i Flyinge alltså om ni inte fortstod det)
Och det innebär att jag har fult fungerande internet, najz.
Jag kan alltså blogga, najz.
Dock orkar jag inte, bajz.

Jag planerar att skriva om träningarna/möstringen sen när jag kan få in alla bilderna från min systers kamera, blir lite roligre på det viset. Håll ut!


 Såhär bra bilder tar vår kamera, inget att hänga i granen direkt.


Internet där hemma vill inte som jag vill ...

img_2574 (MMS)

Internet där hemma vill inte som jag vill och inte min pappa heller. (det är nämligen han som betalar för alla mms jag skickar, hehe) Idag har jag varit på mönstring för en talangsatsning som jag knappt själv vet vad den innebär, men jag kan i vilket fall inte skriva om den i ett mobilinlägg. Nu är jag & mamma på väg till Ystad och ska äta med de andra som har mönstrat idag och imorgon är det nya tag och ny mönstring!


EL-VIRA KINDVALL

Det är bara så, att nu njuter jag av livet och av Elvira. Så det får ni också göra..

.






Asså shiiiiit! Jag bloggade inte igår... D...

img_9798 (MMS)

Asså shiiiiit! Jag bloggade inte igår... Dåligt av mig, men jag hade världens mysigaste dag i Lund med Rebecca och sen fick jag träffa Elvira som jag halvt saknat ihjäl mig efter. Sen som pricken över i:et hade vi  en f1 trevlig kväll som inte är speciellt lätt att beskriva.. Tjejmiddag? Nej. Fest? Nej. 7kt kul? Ja!  Nu sitter jag och avnjuter att få min häst motionerad med mina fancy naglar. Soo Juliastyle. Hehe.


dag 4 - vad jag åt idag

Jag är lite stressad, igen. Men det ska nog gå fort att förklara vad jag har ätit idag eftersom jag har levt på mackor idag. Kalaskost! Jag & mamma åkte till stallet omänskligt tidigt så jag åt frukost vid halv sju, då tyckte jag otroligt synd om mig själv dels för att det var tidigt och jag har lov och dels för att jag visste att jag skulle klippa en hel jäkla häst. Därför tröståt jag lite för många skivor av hembakat bröd med honung, icke bra! Sen åt jag nybakade(!) scones när jag kom hem och nu har jag precis ätit kyckling & currysås. Känns som att jag inte gjort annat än ätit idag, men man måste ha sånna dagar med. Faktiskt.

Nu vet ni det, vad det nu skulle vara bra för? Sen tänker jag tillägga att:

-jag vet att en halvklippning inte innebär att man bara klipper ena sidan av hästen, jag försökrte bara vara rolig. Erkänn att alla skrattade f1 mycket?!

-Ligamos klippning blev sådär (läs: KASS!)

-mina hunterstövlar har kommit & jag ÄLSKAR dem!!


Det fick bli halvklippning denna gången.

img_0555 (MMS)

Det fick bli halvklippning denna gången.


dag 3 - mina föräldrar

Min mamma heter Ann-Sofie, hon blir 39 år i April nu 2011. Hon jobbar som mellanstadielärare här i Simrishamn och har alltid gjort det. Eller nej, hon har faktiskt jobbat som mellanstadielärare i Simrislund innan. Det är biiiig differens. hehe.
Det var mammas fel/förtjänst, eller vad man nu ska kalla det, att jag började rida. Hon har alltid hållt till i stallet och hade en häst när jag föddes, men den lämnade hon bort på foder då. Sen jobbade hon som ridlärarare på en ridskola i Smedstorp för ungefär tio år sen. Mamma gör sina tappra försök fram och tillbaka att hjälpa mig med ridningen, det brukra gå r1 dåligt. Hon är en stjärna på att mocka och göra allt det andra slavgörat men just ridningen är inte direkt hennes starka sida. Även om hon ibland verkar tro det...

Min pappa heter Stefan och är ett år yngre än mamma, 38. Han är bilförsäljare i Simris (vi lever tragiskt lokalt ska ni veta). Vad gäller hästintresset har pappa mer eller mindre tvingats in i det,hade han fått bestämma själv hade han nog lagt mer tid på fotbollen. Han har alltid hållt på med fotboll, ända sen han var liten. Han har varit aktiv både som spelare och som tränare i flera olika klubbar här nere omkring men nu har han helt lagt det på hyllan eftersom vi inte har särskillt mycket tid över.




HAHAHHAA, alltså.. Eh. De ser inte riktigt ut sådär. Men typ.


vad heter han?

Väldigt snabb uppdatering här nu för jag har en stycke mamma och en stycke Lina efter mig!!! De är inte jätteglada på mig nu för vi ska iväg och hämta klippmaskin, köpa täcken och massa annat kul. dessutom ska Lina till doktorn. Men jag var bara TVUUUNGEN att ansiktsmaska mig & blogga först. Illa. Men sant.
Så nu vet ni det, HAJ.


fräschbrud.se


dag 2 - min första kärlek

Hehe, jadu. Ärlighet varar längst, eller?
Jag har aldrig haft ett seriöst förhållande med någon och har dessutom 7kt svårt att börja gilla folk, så fort det börjar bli lite seriöst, det räcker att man har träffats en eller två gånger, så blir jag typ äcklad. Jag stör mig på ALLT denna människa gör och säger plus att jag känner mig f1 trängd. Jag tror att det delvis handlar om att jag är rädd att mitt liv som jag har nu ska påverkas, festerna, vännerna & hela köret. Jag är gal1 feg, med andra ord.
Sen när jag själv läser igenom vad jag nyss skrev kom jag på att det nog inte finns någon som pallar trycket av mig. Höhö. Någon assnygg som ALDRIG gör fel och dessutom inte bryr sig om att jag är ute ränner rundor med mina vänner. Sen ska han helst inte vilja träffas så mycket heller för det har jag ju inte direkt tid för.

Lite komiskt! Men i alla fall så hade väl jag, precis som alla andra, små crushar på lågstadiet i diverse kändisar, klasskompisar, gosedjur och allt vad det nu kunde vara. (Okej, kanske inte gosedjur. Men ni fattar...) Sen i sjuan var jag kär i en kille i min klass ett litet tag, fast en dag helt plötsligt slutade jag med det. Han hade en ful tröja på sig den dagen, det var därför...


f1 l1 gal1 h1, HG1!

Jag antar att ni har märkt att jag missbrukar ettor i alla min inlägg? Egentligen är det bara ett f1 stort internt hittepå i HG1 men det känns liksom fel att skriva fett. Eller att skriva galet. Med bokstäver, det håller inte helt enkelt. Så nu vet ni det, det är bara vi Flyingetöntar som har brist på saker att hitta på under våra lektioner så vi kommer på egna retarderade s1 att komunicera. Det är faktiskt r1 roligt...

  
ehh, ja! Ni ser ju själva...


nyårslöften, det är inte riktigt så jag spelar

Jag har aldrig någonsin i hela mitt liv klarat av att hålla ett nyårslöfte och jag tror faktiskt att jag ska strunta i det helt i år. Det känns bara fruktansvärt dumt att ge sig själv anledningar att känna sig 7kligt misslyckad, fullständigt meningslöst! Att inte äta godis, till exempel, är HELT omöjligt. Man kanske klarar det i två veckor. På sin höjd. Sen faller man tillbaka och då har man både misslyckats med sin utmanig och blir troligtvis fet. Icke bra!
Så något godislöfte tänker jag inte ge mig på, men jag har bestämt mig för en sak som jag ska hålla nu hela året..
-Varje månad ska jag har något att längta efter, något apspaceat som händer som gör att tiden kommer gå f1 fort. Redan nu har jag saker att se fram emot ända fram tills sommarlovet och jag känner på mig att det kommer bli så fruktansvärt jäkla bra att jag nästan dör av lycka!!!!! 

      

JANUARI
: Maria kommer ner. Josefin 17.

FEBRUARI: Göteborg Hore Show.

MARS: 18 årsfest för min kusin (WHAAT? när hände detta?!). Ellekari 17.

APRIL: Åka upp till Maria på Påsklovet. Elvira 17.

MAJ: Maria 18. S!esta.

JUNI: Sommarlov helt enkelt.

Det blev lite mycket Maria där kände jag, men det blir säkert bra ändå. hehe



Matilda fucking Bergström, detta är till dig.

JAG SAKNAR MATILDA ETTHUNDRAFEMTIOFYRA GÅNGER RUNT JORDEN OCH SEN TILLBAKA IGEN! TRO INGET ANNAT. ♥

dag 1 - om mig

Jag är Julia. Hej!
Jag fyller 17 detta året, dock inte fören i september så jag är 16 ett tag till. En liten skit helt enkelt.
Jag kommer från Simrishamn, en litenliten håla väldigt långt ner i Sverige.
Jag går första året på Hippologigymnasiet på Flyinge.
Jag har en ponny & en häst, ponnyn är dock r1 övertagen av min syster.
Jag tävlar & tränar dressyr med den stora hästen på LA-/Msvnivå men vi ligger lite i lä för tillfället.
Jag bor på internat i Flyinge precis intill Flyinge Kungsgård.
Jag är kass på fotboll.
Jag har tränat fotboll, i princip, sen jag föddes.
Jag har två systrar, Lina & Hanna. Båda är yngre.
Jag älskar att sjunga, & dansa sålänge det inte handlar om någon koreografi. Hoppa rundor till hög musik är faktiskt också dans.
Jag tror man skulle kunna kalla mig lite halvgalen.
Jag har mina onda aningar om att när man väl lärt känna mig är jag en sån som man tycker om. Eller så gör man INTE det. Inga mellanting här inte.
Jag är dock väldigt blyg till en början så det brukar ta tid innan folk kommer fram till att de inte kan stå ut med mig.
Jag tänker nu lägga upp alla mina profilbilder från Facebook, nya som gamla (OBSERVERA), och låte dem tala för sig själv.
Jag tycker det är mindre kul att en del bilder har tre-fyra år på nacken och jag kan knappt själv avgöra vilka det är...

2011

Nu har jag hållt på denna listan till det perfekta tillfället, så från och med ikväll är jag (ännu mer) som alla andra. Har ingen lust och ingen ork heller för den delen att göra någon fin årsresumé men 2010 har nog varit det bästa året hittills, känns som att jag har mognat och vuxit mer än någonsin nu i slutet. Så nu är jag f1 mogen, typ vuxen. Nästan. hehe. Kanske inte, men jag har i alla fall förändrats en del och lärt känna så otroligt fina människor som jag är evigt tacksam över att jag har! Har en känsla av att 2011 kommer fortsätta på samma vis och bli gal1 bra. Just nu är jag lite kluven i saker och ting men oavsett vilka beslut jag tar vet jag att det kommer vara r1. Magkänslan säger det...
Dag 1. Om mig
Dag 2. Min första kärlek
Dag 3. Mina föräldrar
Dag 4. Det här åt jag idag
Dag 5. Vad är kärlek?
Dag 6. Min dag
Dag 7. Min bästa vän
Dag 8. Ett ögonblick
Dag 9. Min tro
Dag 10. Det här hade jag på mig idag
Dag 11. Mina syskon
Dag 12. I min handväska
Dag 13. Den här veckan
Dag 14. Mina drömmar
Dag 15. Min första kyss
Dag 16. Mitt favoritminne
Dag 17. Min favoritfödelsedag
Dag 18. Detta ångrar jag
Dag 19. Den här månaden
Dag 20. Ett annat ögonblick
Dag 21. Det här upprör mig
Dag 22. Det här får mig att må bättre
Dag 23. Det här får mig att gråta
Dag 24. En första…
Dag 25. Mina rädslor
Dag 26. Min favoritplats
Dag 27. Det här saknar jag
Dag 28. Mina ambitioner
Dag 29. Dessa människor dras jag till
Dag 30. En sak jag vill göra innan jag dör

Det jag försökte få fram i förra inlägget ...

Det jag försökte få fram i förra inlägget var att Burger King är vår ENDA sanna vän. Inte ända...


Fräscha cheyer såhär nyårsdag... Burger Ki...

img_0554 (MMS)

Fräscha cheyer såhär nyårsdag... Burger King är vår ända sanna vän!


RSS 2.0