Gott nytt år!

Så, då var det 1 januari 2010 och det är dags för mig att ta tag i bloggandet igen. Tänkte mjukstarta med en årsresumé månad för månad.

Januari:

 
Ridhuset på Grevlundagården, bild lånad från grevlunda.com ; publiken på en av träningarna

Började hoppträna med Ligamo för Christoffer, beridare till Lisen Bratt och Peder Fredricsson, på Grevlundagården. Dessa träningarna betydde jättemycket för min och Ligamos utveckling även i dressyren och vi hade dessutom sjukt kul. Tyvärr så räcker inte tiden till numera så det har inte blivit några träningar på väldigt länge.

Februari:

Talang Skånemönstring i Billinge, Hästhagen. Gick inte alls särskillt bra och jag skämdes mest över att vara där, och jag gick ju inte vidare heller. Detta är ett ganska bortglömt kapitell av mitt år.


Mars:



LAdebut klubbtävling med Ligamo, LA:1 60,26%. Har inget minne av hur min känsla var efter denna tävlingen. Men en sak jag kommer ihåg är att jag var väldigt nöjd med dessa bilderna. (HAHA) har jag lagt ribban högre nu eller har jag?

April:

1årsjubileum med Ligamo, känns som att jag alltid har haft honom men det är faktiskt inte mkt mer än 1 1/2 år.

Maj:



Lokal LAdebut med Ligamo LA:3, löjligt kass sits på denna filmen. Roligt att kunna se utveckling iaf ;)

Juni:



Knock outdressyrerna var i full gång för både storhäst och ponny. Jag ingick i båda LBlagen, ponnylaget blev utslagna i sista omgången och storhästlaget gick till fínal och blev 3a! Första omgången av storhäst var Ligamo halt pga tappsko och jag fick låna ridskolans Kool and the gang, första gången jag red en travare och skillnaden fanns nästan inte. Han var bara otroligt mkt lättare att sitta på.

Var även på en lärorrik vecka hos Birgitta Kjellin

Juli:

New Forest SM i Örebro som slutade som resultatmässigt fiasko. Men trots det så är det absolut ett minne för livet, helt fantastiskt var det!

 


Augusti:

Regional debut med Marino, LA:1 och LA:4 i Flyinge. Kom trea, två placerade, med exakt samma poäng som tvåan bara att jag hade 1 poäng mindre än henne på allmäna intrycket. Nöjd var jag iaf :)



September:

Ligamo gick i långvila efter överansträngning och precis innan fick vi en placering till på vår meritlista i lokal LB:1, 2a.


Oktober:

Vad i helsike hände i oktober?

November:

Finaler hit och dit, både ponnyallsvenskan och knockout för storhäst. Fast ingen av dem gick särskillt bra!

   

December:

Mönstring för Talang Skåne 2010 som gick okej, lite halvnöjd är jag. Gick inte vidare men det är inte jag hänger läpp för, vi är innne i ett träningsstimm nu så med detta tror jag vi kommer så pass långt att vi ska ha chans att gå vidare 2011 kanske? om inte det så får vi ju vänta till 2012.

Ligamo och Mamma


ÅRETS... 

debut: måste väl vara att jag red mitt första mästerskap, NF SM.

pinsamaste: antingen allsvenskfinalen eller New Forest SM

succé: min och  Marinos regionala debut

bästa placering: tror jag vågar påstå att de två placeringarna jag dragit på mig med Ligamo har varit viktigast, 2a o 8a i LB:1

tränare: Christoffer och Mimmi ligger på oövervinnlig förstaplats



Kommentarer
Postat av: KJELLSON KAJSA- Min ponny & Jag

HAHAHAHAHAHAAHHA FINALEN !!!!!! :DDDD

2010-01-01 @ 21:25:31
URL: http://kjellsonkajsa.blogg.se/
Postat av: Linnéa

fin häst du har :)

2010-01-07 @ 00:22:57
URL: http://hastliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0