v.18 2010 ska förevigt glömmas bort (änsålänge)



Vi kör en liten gåta; kolla bilden och fundera ut vilket humör jag ser ur att vara på och vilka känslor och tankar jag har i mitt huvud, sen tänker du på exakt det ett litet tag. När det sitter nästan inpräntat i huvudet vänder du på allt det du tänker på till precis motsatsen. Så är det nu typ.


Fy, vad jag är irriterad. Denna veckan har inte varit på min sida alls, varken i skolan, i stallet eller någon annan stans heller.

Ridmässigt har Ligamo varit så jäkla fin den senaste tiden, därför kommer min tävlingsdebut för detta året vara nu i helgen. Men denna veckan har gått så sjukt kasst, nästa tillbaka till i vintras när han sprang runt och vickade på huvudet i takt till sina steg. Antingen beror det på att jag börjat bli nervös och ändrat min ridning den senaste veckan eller så är det någon annan halvtråkig anledning. Men jag kan verkligen inte känna av att jag är eller har varit nervös inför denna tävlingen därför får jag inte riktigt ihop pusslet. Å andra sidan så finns det inte så mycket jag kan göra nu åt den saken ändå så det är väl bara att förtränga och leva vidare som om det har gått hur bra som helst dessa dagarna. Om inte annat så får jag väl se till att ha en snygg och välputsad häst så det kan vara bra på någon punkt.

I skolan har det hänt en sak angående nationella proven som egentligen inte angår mig jättemycket, samtidigt som jag är väldigt involverad. Tyvärr kan jag inte skriva om det här, men det räcker för er att veta att det är lite komplicerat och att det kan påverka mig till att bli på lite taskigt humör. Så om jag verkar nerdeppad eller sur på ngt sätt kan det bero på detta.

Slutligen har jag varit och spelat match nu precis och det gick verkligen (ursäkta mitt ordval) åt helvete, visserligen vann vi med 3-2 men min personliga insatts var verkligen inget att hänga i granen. Fölåt mig för att jag snackar massa fotboll nu, men jag måste få prata ut lite ;) Jag spelade anfallare på högerkanten och teoretiskt sett borde det vara perfekt för mig, men uppenbarligen var inte inte teori och praktik sammarbetsvilliga idag. Jag blev utbytt efter första halvlek vilket jag aldrig brukar bli, sen fick jag spela de sista 10 minuterna med. Det betyder att jag hade sammanlagt speltid på ungefär 55 minuter. Jag brukar ligga på ca 85 minuter och pausen är i stort sett alltid på egen vilja. Sjukt irriterande!

Nu fattas det väl bara att hela tävlingen blir katastrof, sen jäklar i det är min vecka fulländad. JAG LÄNGTADR REDAN, verkligen!(sarkasmen flödar)

  


Kommentarer
Postat av: molle

Lycka till Julia:)

det kommer säkert gå bra!

2010-05-07 @ 19:23:07
URL: http://matildalancing.webblogg.se/
Postat av: molle

vart ska du tävla någonstans?

2010-05-08 @ 08:32:01
URL: http://matildalancing.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0