roeckl light n' grip

När vi var i Flyinge igår åkte vi såklart en runda in om Kyra K outlet. De har haft väldigt mycket rea där ända sedan i julas, dock var det väldigt utsålt nu. Men jag hittade iaf nya ridhandskar, Roekl. Egentligen var det de mörkgula jag var ute efter men de hade bara ljusgula och dessutom i 8½, jag brukar ha 8. Men eftersom det inte var fodrade så slog jag till ändå för då kan jag ha ett par vanliga fingervantar under. Dessa får bli typ träningsvantar och jag kommer nog dessutom ha dem när jag (de få gånger jag kommer göra det) tävlar hoppning. Haha, ja jag är taggad inför hoppningen nästa säsong.




"Features:
The Roeckl Light and Grip Chester Glove is a light weight and close fitting glove made from a supple and durable fabric which allows for a sensitive grip"

Jag har själv numera två par, ett par vita som jag tävlar i & de jag köpte igår. Jag är nästan 100% säker på att jag inte kommer ha något annat märke särskillt många gånger i mitt liv, jag älskar dessa! De sitter verkligen som ett andra skinn, även om de, som mina gula, är lite stora så sitter de riktigt skönt. Det enda negativa med de tycker jag är att de kostar en del (ca 400) men håller inte särskillt bra, mina tävlingsvantar har redan börjat tappa lite av det yttre lagret och jag har endast haft de till tävling sedan Falsterbo -09.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0