nu ska jag bli varm om tärna

Gick upp halv7 i morse och åkte till stallet och mockade & fiixade mat till mina hästar + Levara som vi passar då hennes ägare är i Thailand. Fy vad det tog i att masa sig upp så tidigt men nu känner jag mig piggare än jag gjort på länge och dessutom är det väldigt skönt att ha allt det gjort. Anledningen till att det blev så tidigt var att vi skulle åka till Trelleborg och hämta vår nya bil. Dock inte den på bilden, men likadan bara något år äldre och mörkare. Nu fattas bara en ny transport sen är vi redo för att ge oss ut mot tävlingsäsongen, enligt mig iaf. Jag tror Pappa tycker att får fula lilla Thule räcker ;)




På väg hem från Trelleborg kom litt ljushuve till mamma på att jag och min syster behöver nya ridskor eftersom hon slängt (!) våra gamla. Men när klockan är två på en lördag är det inte många hästbutiker som har öppet. Tur då att det finns sånna som Ebba på rytteriet, vi ringde och skulle höra hur länge de hade öppet och de stängde två men vi fick komma iaf! Så himla snällt! De starta sin stora flyttrea imorgon och tillråga på allt så fick vi massor av fina rabatter trots att rean inte startat än. Alla som bor i närheten av Sjöbo borde försöka ta sig till Rytteriet nu under rean, och även annars. Det är verkligen kanon service och man känner sig alltid välkommen. Förra julen beställde vi en skyddsväst till mig och den blev väldigt försenad, när den väl kom fick jag ett schabrak, ett par strumpor och ett par handskar för att jag hade fått vänta. Ni som har oturen att inte kunna åka till Sjöbo kan beställa via deras webbshop, men tyvärr så är rean endast i butiken.

Hursomhelst så fick jag mig ett par underbara kängor, de är egentligen fruktansvärt fula men de var så himla sköna så jag kunde inte låta bli att köpa dem. Sen köpte jag även fårskinnssluor att lägga i, woderful! Tydligen hade Anna Hassö köpt likadana och varit helnöjd och det tycker jag låter som ett bra tecken? Utvärdering på dessa kommer när jag hunnit använda dem ett tag!

  
bilderna är inte rättvisa, riktigt så fula är de faktiskt inte

Sen råkade jag snubbla in bland ridbyxorna och hittade ett par helskodda Cindy i min storlek, det sista paret. Givetvis fick de följa med mig hem och dessutom för halva priset!




Kommentarer
Postat av: Ina Jacobsen

sv: Taänkarna finns kvar fortfarande och jag lovar att ja ska ta tag i det ordentligt nu! Det vore ju såå underbart att ha en sådan träff!!



Måste fråga dig vart rytteriet ligger i sjöbo? har helt missat den butiken! Super snällt av dem att ge dig kompensation för den långa väntetiden. När ja fick vänta 5 månader på min sele (som aldrig kom så jag fick annulera orden) fick jag inte ett nickel som "förlåt". De va Drive out och jag kommer ALDRIG mer handla av dem.



Go fortsättning p ådet nya året!

Kram Ina

2010-01-02 @ 18:37:45
URL: http://inajacobsen.blogg.se/
Postat av: Ronda.blogg.se- Just nu tävling med priser sponsrade av Equipage!

Snygg färg på byxorna ;)

2010-01-02 @ 21:19:29
URL: http://ronda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0