Mitt 2010?

JANUARI:

Om allt går enligt planerna med Träningen nu de närmsta veckorna så tänkte jag få ut Ligamo redan sista januari, isf är det i Dagstorp och jag kommer förmodligen starta LA:3. En klass får räcka och då blir det att välja mellan LB:2, LA:3 och LA:4. Den sistnämnda gåer på stor bana och jag vet inte om det är så lyckat med tanke på att jag inte ens kan sitta i hans längningar på kort bana?

Marino ska sättas igång helt och förmodligen vara startklar igen för LA mot slutet av månaden dock finns det ingen ponnytävling ännu så det får vänta, men det gör nog bara gott.

FEBRUARI:

Båda ska vara helt startklara iallafall mot mitten av februari så att tävlingssäsongen kan komma igång ordentligt inom en snar framtid. Förhoppningsvis kan jag komma ut iaf en gång vars med dem nu i februari. Marinos första blir förmodligen även den i Dagstorp, men den propen har inte kommit ut än så vilka klasser det är vet jag inte än. Men det är lok/reg så jag skulle gissa på LC:2, LB:1, LA:1 och LA:4. Det brukar det vara.

Ligamo kommer fortsätta gå LA:3, LA:4 tror jag om allt går vägen och då blir starten i februari i Skabersjö.

MARS:

Det enda jag vet om mars är att Marino ska till Skabersjö, och om allt går enligt mina planer ska vi debutera LA:P1 där förhoppningsvis. Ska vi starta med divIlaget så går även första omgån0gen av det i mars.

Ligamo och jag ska (förhoppningsvis) bara rulla på i lättare LAprogram och tränatränaträna.




Längre än så är det svårt att planera eftersom varken Svenska ridsportsförbundet eller Svenska new forestföreningen är kända för att vara särskillt snabba med datum och tider. Men jag vet tex. att derbyt brukar ligga i Augusti och NF SM i slutet av sommaren så vet jag ungefär hur lång tid jag har på mig och när Marino ska vara startklar för de klasserna. Marino ska absolut ha startat ett par - tre stycken LA:P1 innan derbyt, vi är redan kvalade (tror jag?) så det är inte det. Men vi ska vara helt klara för det när vi åker dit. NF SM ska förhoppningsvis gå lite bättre än i fjol.

Vad gäller storhäst har jag ingen koll på vad som sker eller när det sker så det är väl bara att vänta och se. Med Ligamo har jag ingen press, vi ska bara göra vad vi kan och sen öva på det vi inte kan helt enkelt. Med Marino borde typ 2008 varit mitt sista år så jag känner en aning panik över att jag faktiskt ska fortsätta rida upp honom i klasserna detta året men det får bli som det blir. Skulle ngn domare säga att det absolut inte ser klokt ut så kanske jag får tänka om och skita i det men änsålänge kör jag mitt race och är väldigt nöjd med mina beslut angående 2010.

 MÅL:
kortsiktiga: Marino ska bli startklar för LA:P1 & Ligamo ska komma ut  på lite regionala tävlingar och få massor av erfarenhet. Jag behöver bättre programvana, måste kunna rida ett program utan att bli inaktiv och jag är på god väg.

långsiktiga: NF SM och derby för Marino och jag ber till gudarna att det ska gå hyfsat iaf för det blir absolut det sista jag gör med honom. Ligamo ska förhoppningsvis bil startklar Msv till årsskiftet, eller åtminstonde ngn av LAprogrammen med skolor och enkla byten.



 


Kommentarer
Postat av: molle

lycka till julia!

2010-01-05 @ 10:17:15
URL: http://matildalancing.webblogg.se/
Postat av: KAJSA KJELLSON- Min ponny & Jag

där finns lokla och regionala tävlingar i början av februari , i gärds och dagstorp ;) dock är dom nog nt högre än LA:1 men en mjuk start kanske ? ;)

2010-01-05 @ 10:34:52
URL: http://osterlenskajsa.webblogg.se/
Postat av: KAJSA KJELLSON- Min ponny & Jag

btw,,fin header ! 5/5 toast ;)

2010-01-05 @ 10:35:28
URL: http://osterlenskajsa.webblogg.se/
Postat av: Lina Renström - Bli veckan blogg!

Vad fin headern blev! :D

2010-01-05 @ 12:41:46
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Ina Maria FB

Tack detsamma, din nya header var ju jättefin:) hade precis tänkt göra om min haha.



Lycka till med dina mål!:)

2010-01-05 @ 17:05:41
URL: http://iinah.blogg.se/
Postat av: Klara

A3 går på långbana också..

2010-01-09 @ 20:21:16
Postat av: Julia

Klara: Det har du rätt i, det visste jag ju faktiskt för jag har ridit det med honom. Haha, jag är lite tankspridd ;)

2010-01-10 @ 15:26:56
URL: http://juliaosterlen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0