jumper

Idag tog jag mig i kragen och satte på Ligamo hoppsadeln, martingal & satte upp ett hinder i ridhuset. Min vardagliga ridning är alldeles för likadan hela tiden, alla pass ser i princip likadana ut. Därför kände jag för lite förändring och det gick över alla förväntningar. Alla kanske inte vet det, men jag tränade för Christoffer tidigare i hoppning mest för Ligamo skull för han tycker att det är så himla roligt. Och han är mildt uttryckt galen när han hoppar. Därför har jag blivit lite halvrädd för att hoppa och gör det helst inte alls. Nu har Christoffer, som tidigare var beridare hos Lisen och Peder, fått ett nytt jobb som innebar flytt långt härifrån och jag kan därför inte träna för honom mer. Riktigt synd för han är verkligen toppen! Skulle verkligen behöva en träning för honom nu när jag är påhugget igen, men jag får väl ta och leta reda på någon annan bra tränare. Det är ju faktiskt inte jättesvårt här nere i Skåneland.

Iallafall så gick Ligamo superbra idag och hindret låg runt 110-115 de sista gångerna, det är en riktig bragd för att vara oss. Och dessutom har vi inte hoppat på flera månader så jag är helt i extas, överlycklig. Nu ska jag hålla igång hoppningen lite och förhoppningsvis så kan jag sätta upp en liten bana nästa vecka för idag var det bara ett räcke, sen i påsk är det nästa klubbtävling i hoppning och då hoppas jag att vi kommer till start om inget annat kommer ivägen!

Pappa filmade idag men det har jag inte hunnit ladda upp än, men det kanske kommer senare.




Kommentarer
Postat av: KJELLSON KAJSA- Min ponny & Jag

SV; ojj , inte flyinge inte flyinge inte flyinge..xd

2010-01-23 @ 23:50:30
URL: http://kjellsonkajsa.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

gud så fin header du har fixat!

2010-01-24 @ 12:17:30
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0