därför är hästmänniskor bättre än fotbollsnördar

 Trots att fotboll klassas som lagsport & ridsport tvärtom så är fotbollsspelare de mest egoistiska människor du kan träffa

 Bland alla sveriges fotbollsspelare kan jag slå vad om att minst 30% utövar det för att det "hör till" eller för att alla andra gör det. Ridsport utövas nästan full ut av människor för att de älskar det. Dvs att fotboll innehåller sjukt lite kärlek, det närmsta du kommer är förföriska fulla spelare på spelarfesterna

 Tycker en hästmänniska illa om ngn annan säger de ofta det till personen i fråga sen håller de sig undan från varandra, en fotbollsspelare går runt och är fejktrevlig för att tillslut ryka ihop med sitt hatobjekt


Just nu är jag fruktansvärt galen på mitt föredetta fotbollslag, det kanske inte intresserar er särskillt mkt men jag måste skriva av mig lite. Jag började i IFK Simrishamn när jag var 8(?) sen spelade jag där lite framochtillbaka fram tills förra året då jag och de flesta i min ålder som spelade i IFKs damlag tog kontakt med Branteviks IF. Där startade vi ett damlag på bara 13 personer och med min pappa som tränare. Ganska misslyckat kan många tycka men vi hade verkligen kul i jämförelse mot gravallvarliga IFK och trivdes grymt bra allihopa, såklart blev det ingen hemlighet och Skillinge IF tog kontakt med oss och ville samarbeta. Skillinge har nyliget gått upp i div 4 och har inte tillräckligt med folk.

Vårt lag gick med på ett samarbete med Skillinge, men hade lite krav. Det var för det första att det skulle vara på våra villkor, vi spelar för att hålla igång konditionen och för att ha kul. Blev det inte så skulle vi kunna dra oss ur när vi ville. Vi skulle även fortsätta heta Branteviks IF & Skillinge IF och spela med våra gamla matchställ, färger osv. Vad vi fick höra då var det en självklarhet!

Jag har precis kommit hem från mötet som skulle bli starten på vårt samarbete och gissa hur många av våra krav de har lyssnat på? INGET! Nu heter vi Brantevik/ Rörum - Skillinge - FF Österlen, ska helt plötsligt få helt nya tränare och komma tillbaka till det vi ville från när vi bytte bort IFK Simrishamn. Jag är sjukligt besviken och kan nog se det som att min fotbollskarriär är över!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0