New Forest SM 2009, katastrof?

Äntilgen är mitt SMinlägg färdigt, tog ett tag med alla filmer och så. Men nu är det färdigt så läs det med andakt.


Vi åkte mot Örebro på torsdagmorgonen, sen tog det 8 timmar att köra upp efttersom vi hade transport och dessutom var tvunga att stanna och ge Marino vatten titt som tätt. Tur för oss så var det inte sol för då hade vi fått stanna betydligt fler gånger för vattenpaus. När vi kom upp så installerade vi alla grejorna vid boxen och jag tog Marino på en lång barbackaskrittrunda för att han inte skulle vara så stel efter resan på morgonen efter eftersom jag skulle starta en LA:1 då. Marino trivdes jättebra i sin box för han fick en längst ut och längst bort så han slapp ha massa liv runt sig hela tiden, det var verkligen bra stämning på tävlingsplatsen och i stallarna. Massa trevligt folk trots att mman egentligen var konkurenter så var alla glada och trevliga oc hälsade när man kom, och ja, ni vet. Så som man ska bete sig.

Så själva meetingen var faktiskt riktigt trevlig, det som blev katastrof var starterna. Det var ingen av de tre starterna som blev riktigt bra, men om jag måste säga den jag var mest nöjd med så är det helt klart LA:4n och det är ju bra eftersom det var den svåraste klassen av de jag startade. Men trots att det var den som kändes bäst så var procenten långt ifrån bra, 57,56. Men jag är nöjd, och det är jag stolt över att kunna plocka ut de grejor som var bra trots att resultatet var så dåligt. Många missar i detta programmet var dessutom mitt fel. Men ordentlig och frammåttänkande som jag är så tänker jag säga tre saker som var bra med varje ritt och bara glömma bort det dåliga (trots attt det var massa mkt mer dåligt)




*Väldigt få travsteg mellan galopp och halt
*Fantastisk bakdelsvändning!
*Inga problem överhuvudtagen med den samlade galoppen

De tre skulle jag nog kalla det bästa med den ritten, sen måste jag smyga in att hans mellantrav var superfin för att vara Marino. Till denna klassen red jag fram på en grusväg, med långa tyglar och travade i mellantrav hur långt som helst. Anledningen till detta kommer framgå tydligt när jag berättar om de tidigare klasserna, men hur som helst så var det en effektiv framridning och dessutom hade Marino ett paket dextrosol i sig, hans favoriter.



Klassen som gick nästbäst denna helgen var den första, det var en LA:1. Resultatet i denna klassen var 58,42% så procenten var alltså bäst, men den kändes långt ifrån bäst. Det är så himla tråkigt att behöva skriva att meetingens bästa procent blev 58,42, det är en tung jobbig känsla men man får väl helt enkelt räkna med att få ngra katastrofer på sin väg. I allafall så var detta den första klassen som jag red i Örebro, tidigt på morgonen gick den men trots det så gick Marino jättefint på framridningen så jag hade endel förväntningar på honom. Men tjo för den som hoppas, det gick åt skogen. Eller kanske inte ända in i skogen men det var iallafall på god väg dit. De tre saker som var bäst med denna ritten var



*Mellangaloppen var perfekt! (enligt mig), blev en 8a
*Efter första halten blev han pepp av musiken
*Trots hans stret i ryggningen så backade han några steg och det blev en 3a ist för en 0a

Jag var allt annat än nöjd när jag kom ut från banan och när jag fick resultatet blev det knappast bättre men nu efteråt känner jag mig faktisk halvt nöjd. Jag kan inte precis påstå att jag är direkt nöjd, men det är inget jag går och grämer mig över.


Så kommer vi till nästa klass, den andra jag red där. En LA:1a. Det var egentligen denna klassen som såg till att meetingen blev en katastrof, jag funderade först på att inte skriva ut resultatet från denna klassen men jag tror att det är bra. Inte minst för mig själv, för jag känner att jag måste få bort det från hjärnan och  gå vidare. Nu sitter säkert ni som läder och tänker, "men herregud, så farligt kan det ju inte vara. Shit vad hon överreagerar" Men lyssna på detta då, jag fick 47,56% jag upprepar 47,56% det är den sämsta procenten jag ngnsin haft. På min första tävling fick jag 52% och har aldrig fått sämre. Det är alltså 5,56% skillnad och det är rätt mkt, jag har med andra ord, på tre år, åstadkommit vad? inget, eller? Snarare blivit sämre om man tänker på detta, och jag är 100% säker på att det inte stämmer och därför bil jag så fruktansvärt irriterad och generad över att ha fått 47,56%. Men jag gissar att detta blir mitt första rejäla fjasko och sånna lär det komma fler så det är väl bara att ta lärdom och sen hoppas på att det dröjer innan nästa. Fast den morgonen tänkte jag inte så, då grät jag i säkert en halvtimme och funderade starkt på att ge bort Marino till nästa som vill eha honom. Men mitt största uppdrag nu blir att leta fram tre saker som var bra, det kommer bli svårt. Eller den första var faktiskt jätteenkel.




*Ryggningen, superbra jämfört med första LAn
*Sista delen av galoppprogrammet (förutom omslaget i mellangaloppen)
*Sista halten






                                                                                                                       

BILDBOMB

















Kommentarer
Postat av: lisan

Vad kul :D Visst är detkul att ha just en new forest, vi får ju chansen att åka dit :)

2009-08-01 @ 23:19:19
URL: http://griseknoe.blogg.se/
Postat av: Jolin

sjukt söt ponny du har :)

2009-08-05 @ 11:11:23
URL: http://jolinochpower.blogspot.com
Postat av: Johanna

Va snygg ponny du har :)

2009-08-09 @ 22:44:51
URL: http://johannakruse.devote.se
Postat av: Bekka

tycker du red superr fint i alla tre videorna och super fin design på bloggen !

2009-08-10 @ 01:04:53
URL: http://bekkabjorkholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0