sista Marinoträningen för Marita

Igår var Marita i Sanvången och tränade mig och Marino, det gick rriktigt bra. Jag red fram själv sen hjälpte hon mig med bakdelvändningarna, som jag upptäckte i förrgår attt de fanns med i programmet. Marino är väldoigt duktig på nya saker, lär sig det direkt. Första gångerna stannade han  upp innan och föstod inte riktigt men sen efter kanske 3-4 gånger så gjorde han fina bakdelsvändningar som var värda minst 6:or enligt Marita, en 6a är ju inte precis ngt högt poäng men för att vara första gången som han gör det så tycker jag att det är minst sagt ngt att vara nöjd med. 

Sen red jag igenom programmet för henne tre gånger, första gången var katastrof. Han spände till varje gång jag tog i honom, men han gjorde väldigt fina halter Marita tyckte att de var lätt 8:or. De andra två gångerna gick det faktiskt mycket bra, det som jag personligen tyckte kändes bäst var ryggningen och den samlade galoppen och att det var två av de svåra grejorna som kändes bäst är ju helt underbart och Marita ger mig sånt självförtroende att det känns som att jag redan har vunnit helt alltet. Härlig känsla.



Har en hemlighet som jag inte kommer skriva om fören det är helt bestämt, en ganska sorglig hemlighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0