Förberadande ridpass New forest SM

Egentligen är ju Marino Min systers ponny, men eftersom jag ska avsluta min ponnykarriär på New forest SM måste jag ju rida lite nu innan. Så jag tänker skriva varje ridpass fram till SM och varför jag gör olika saker och ting för att få bästa möjliga förutsättningar under SM. Allt jag gör med honom kommer det finnas en mening med och det är därför jag tror att det kan bli instressant att skriva om.

Dessutom finns det kanske något tips från er till mig om hur jag ska ge Marino exakt vad han behöver i ridväg fram till Örebrofärden? Tveka inte, alla tips kan vara användbara.





Kommentarer
Postat av: Elin

Svar: Ja, jag tyckte också att den var bra! :-) Kul att se stallen och det var många bra tips!

2009-07-14 @ 11:41:46
URL: http://fornbrandt.webblogg.se/
Postat av: Anna

Jag har varit med i Connemara SM i hoppning på min d-ponny för 5 år sedan ungefär, men dressyr är inte riktigt mitt område, utan min syster tävlar i det. Faktsikit hade hon ett new forrest sto tidigare ;) men nu har hon ett svenskt halvblod!



På din text i din header så verkar det som att du verkligen vill satsa och min fråga till dig är då varför du inte anmäler dig till Future Factory? :)



Svar: Okej jag förstår. Vi brukar inte använda inspänningstygel alls pga att det inte blir naturligt och de inte tar ned huvudet självmant och för att de tycker att det känns bekvämt.

2009-07-15 @ 00:19:07
URL: http://soockertoopp.blogg.se/
Postat av: Anna

Svar: Future Factory finns både för hoppning och dressyr. Min syster var med där förra året (dressyr)!



Jaha vad synd att du inte kom med. Kom du inte med på talang skåne så är jag ledsen att säga det, men då kommer du nog inte in på FF heller eftersom talans skåne är nystartat och inte har lika många anmälningar som FF. Men du kan ju alltid söka och träna stenhårt inför det :)

2009-07-15 @ 00:59:39
URL: http://soockertoopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0