1 januari 2010, don´t forget!

Som ni märkt så har jag inte lagt min tid på bloggen nu i det senaste och det beror till stor del av min "nystart" med Ligamo som jag egentligen inte varit jätteöppen med. Jag skrev ju om den gången Mimmi kom och hjälpte mig att få igång ett nytt "koncept", men inte så mkt mer. Detta sättet att rida, så himla aktivt och på hela tiden är väldigt anträngande både fysiskt och mentalt. När det uppkommer nya problem så måste jag komma in i det nya tänket och sen lösa problemet på ett proffsigt sätt, ngt som borde varit självklart hela tiden. Detta kräver både tid och tanke och är högre på prioriteringslistan än bloggen. För det kommer inte finnas ngt att blogga om om jag inte löser detta nu, det är ju inte så himla festligt att läsa om ngn som det går dåligt för hela tiden? Så ni kan ju se det som om jag prioriterar det för er skull om ni inte förstår hur jag kan svika bloggen på det sättet ;)

En annan sak som tar mkt tid för mig är skolan, eller kanske snarare ångesten över att jag aldrig kan vara bäst på ngt. Bara bra, och bra är det värsta jag vet. That´s just me! Jag har ju jullov på tisdag men inte hjälper det mig, snarare gör det saken värre eftersom jag inte kan göra något åt betygen nu. Det tär verkligen på en att behöva gå runt och tänka så hela tiden och det är inget jag styr över för då hade jag lämnat det för mycket längesen. Mina betyg är inget jag är särskillt stolt över och när mina närmsta vänner får höjning på höjning och jag lyckas knapert skrapa ihopa två fesiga höjningar så blir det inte jättemycket bättre ska jag säga. Därför känns det viktigare (ibland) att läxor och skolarbeten kommer i andrahand (efter hästen ofc).

Min slutsats av detta har tyvärr fått bli att fram till 1 januari kommer bloggen vara nere, mest för min egen skull. Men även för Ligamos, han behöver verkligen min tid nu. Anledninegn till att  jag har satt ett datum är att ni få, men väldigt viktiga, läsare jag har inte ska försvinna. Så jag vill att ni lovar mig att ni kollar in på bloggen 1 januari 2010 och fortsätter följa min och hästarnas träning efter det. Detta känns mest rättvist för alla, för mig, för Ligamo och inte minst för er och jag hoppas ni kan ha förståelse för det. Men för att ni endå inte ska missa allt som har hänt nu den senaste veckan tänkte jag jag ge er en liten snabbgenomgång.

                

- Talang Skåne gick, vad ska jag säga? Jag var nöjd när jag kom därifrån men jag gick inte vidare. Jag får nog säga att jag är nöjd med min insats iaf. Ett STORT plus är att Lottie inte så ett ord om att han var ostadig, hon sa dessutom att jag hade bra kontakt med hans bakben :)

- Marino har långvila och trivs väldigt bra med det, och han ser ut som en liten nallebjörn i pälsen ;)

- Julshowen på klubben gick galant, vårt lag vann gymkhanan!

- Ligamo bara utvecklas hela jäkla tiden, lyckorus!

- På juldagen ska jag träna för Marita som jag inte tränat för på jättelänge, ska bli kul att höra vad hon säger.






- Ligamo har fått det efterlängtade strasspannbandet från Hööks

- Det är snö i Skåne, hur gick detta till?!

- Biljetterna som jag vann har kommit och vi har beställt till resten av familjen

- Jag har lyckats knäcka (!) mina sprengersporrar när jag skulle spänna in dem

- Projekt Österlen kommer bli så bra, håll koll hos Freja




Nu är det väl dags för mig att säga god jul och gott nytt år och sen är det upp till er om vi hörs igen den 1 januari eller inte.


Kommentarer
Postat av: Lina Renström

Kul att du oxå ska vara med i projekt Österlen! Och definitift kommer jag tillbaka 1 jan :D

2009-12-20 @ 21:45:36
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Vaddå onödigt? PROJEKT ÖSTERLEN SKA STÅ UNDER "MITT LIVS NÖDVÄNDIGASTE HÄNDELSER"!!! ;O Nej men,nästa år kommer alla ansöka till oss istället för Talang Skåne, mohahahah ;D

2009-12-21 @ 07:49:00
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Evelina

Nä lägg inte ner bloggen:(

2009-12-21 @ 11:00:53
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/
Postat av: KJELLSON KAJSA- Min ponny & Jag

ONÖDIGT !!!! JULIA DU SKA FÅ STRYK !! :O

2009-12-22 @ 13:38:04
URL: http://kjellsonkajsa.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Tävling på bloggen! Vinn en ridhjälm.

Var gärna med och tävla om en ridhjälm på min blogg!

Läs mer om hur du tävlar på:

http://stockholmsjenna.blogg.se/2009/december/tavling-vinn-en-ridhjalm.html

2009-12-22 @ 20:01:53
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Bra, annars hade jag klöst dig Bullen! ;)

2009-12-23 @ 11:52:21
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: joelle - EN HÄSTBLOGG

svar: jo kingsland kan jag garanterat hålla med om! Men jag tycker bara om pikeurs ridbyxor typ :O

2009-12-26 @ 08:24:15
URL: http://joellemyslek.blogg.se/
Postat av: Anonym

SV: Men blått är ju stilrent och snyggt :D haha, lila hade varit läckert. Min valack har faktiskt ett lila vintertäcke :)

2009-12-26 @ 21:02:50
Postat av: joelle - EN HÄSTBLOGG

Funderar på att ha en frågestund på mig blogg, alla som ställer en fråga blir länkade. Finns det intresse hos dig?:)

2009-12-29 @ 22:13:40
URL: http://joellemyslek.blogg.se/
Postat av: molle

va korta ben du ser ut ha på headern;)

vilka är det som är med i projekt österlen?

2009-12-30 @ 12:50:37
URL: http://matildalancing.webblogg.se/
Postat av: Lina Renström

Imorn är den första! Woho då börjar du blogga igen! Cool header :)

2009-12-31 @ 16:42:34
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0