Marinos regionala debut, en oväntad succé





ser  vi inte rätt så nöjda ut över att få vila från solen?



I helgen var jag och Marino varit på vår första regionala dressyrtävling, i Flyinge. Jag är supernöjd och det verkade Marino också vara så man kan väl säga att det var en lyckad tävling.

LA:1 var första klassen, han gick emot lite på framridningen men inte ens i närheten av så som han gjorde i Örebro. Vi var på tävlingsplatsen lite för tidigt om man säger så, 2h innan start. Det var inte riktigt meningen men trots att det blev endel tid i transporten för Marino så tyckte jag inte det märktes på honom. Red fram i typ 40 min varav ca. 10 min framskrittning, ett ganska bra koncept som passar både mig och Marino. Det är ungefär det tidsschemat jag tänkt fortsätta med framöver. När jag kom in på banan var Marino faktisk ganska frammåt, och det kändes som om det skulle kunna bli en bra runda, det kan man kanske säga att det blev men endel slarvmissar från min sida. FÖ är jag ganska missnöjd med större delen av galopprogrammet, mest vänstergaloppen eftersom jag vet att den egentligen är så himla bra. Jag var nöjd med tanke på Örebro när jag lämnade banan men det kändes endå inte helt 100. När pappa kom med protokollet kändes det lte bättre, inte bra men bättre, 62,63%. När pappa sen sa att jag låg på delad förstaplats ändrade jag mig ganska fort eftersom jag red näst sist och det var två placerade, tänk att jag skulle bli placerad i min första regionala LA. Ha, trodde jag ja. Självkart hade hon med samma poäng som mig bättre på allmänna intrycket. Men nöjd, det var jag!








I LA:4 kände jag mig helt matt och jag kan nästan svära på att Marino höll med mig fullt ut, det var väldigt varmt ute och dessutom ganska tungt underlag för hästarna att  springa runt i. Sen kanske, iaf för mig, så kändes det som om LA:1 liksom räckte på ngt sätt. Framgången där var tillräcklig så jag brydde mig inte så mkt, men jag ska säga för att inte bry mig så mkt så gjorde jag ett jobb att vara stolt över när jag masade den lilla tjuriga och trötta ponnyn genom ett helt LA:4 program utan att få kärringastopp, vilket var rysligt nära i ena skänkelvikningen. Här blev det 54,88% alltså riktigt kasst, men det bryr jag mig rätt lite om, jag lever på första klassen.


Eftersom vi nu har över 62% i regional LA så har vi

 kvalat till lilla rundan i ponnyderbyt (dock gick efteranmälningstiden ut den 18:e)

 kvalat att rida nationella LA, utan skolor och byten.

Kommentarer
Postat av: Molle

grattis julia!

programmet såg ju riktigt fint ut:)

2009-08-25 @ 10:37:09
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Heeemlighet ;) Men jag ska nog inte ha den, läromästare i första hand!

2009-08-25 @ 12:04:53
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Jula

2009-08-25 @ 18:09:44
Postat av: Julia

Molle: Tack, det var väl hel okej! 1000 ggr bättre än Örebro iaf ;D

2009-08-25 @ 18:10:49
URL: http://juliaosterlen.webblogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Mugg på diiiih! :D

2009-08-25 @ 19:03:01
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Johanna

Va kul, grattis :D

2009-08-28 @ 15:24:27
URL: http://johannakruse.devote.se
Postat av: Johanna

Sv: Jo visst!

Flyinge är ju egentligen en Natur linje med inriktning häst. Det är väldigt mycket fokus på skolan. Speciellt på matten då vi läser matte a i ett högt tempo och även matte B i ett högt tempo. I tvåan får man välja mellan hästhållning eller fortsätta med naturlinjen. Väljer man häst är man två dagar på Flyinge istället för en. Väljer man natur läser man matte C och även D. Fysik B ingår med. Det är ganska tufft.

Man rider och man lär sig körning. Vi har jättebra lärare i alla ämnen!



Jag gick ur nian med 235 poäng som inte är sådär jättemycket jämfört med vad tjejerna har här.



Kraam!

2009-08-28 @ 16:19:26
URL: http://johannakruse.devote.se
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

va kul! :) hoppas det fortsätter att gå bra

2009-08-29 @ 11:00:27
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0