dag 3 - mina föräldrar

Min mamma heter Ann-Sofie, hon blir 39 år i April nu 2011. Hon jobbar som mellanstadielärare här i Simrishamn och har alltid gjort det. Eller nej, hon har faktiskt jobbat som mellanstadielärare i Simrislund innan. Det är biiiig differens. hehe.
Det var mammas fel/förtjänst, eller vad man nu ska kalla det, att jag började rida. Hon har alltid hållt till i stallet och hade en häst när jag föddes, men den lämnade hon bort på foder då. Sen jobbade hon som ridlärarare på en ridskola i Smedstorp för ungefär tio år sen. Mamma gör sina tappra försök fram och tillbaka att hjälpa mig med ridningen, det brukra gå r1 dåligt. Hon är en stjärna på att mocka och göra allt det andra slavgörat men just ridningen är inte direkt hennes starka sida. Även om hon ibland verkar tro det...

Min pappa heter Stefan och är ett år yngre än mamma, 38. Han är bilförsäljare i Simris (vi lever tragiskt lokalt ska ni veta). Vad gäller hästintresset har pappa mer eller mindre tvingats in i det,hade han fått bestämma själv hade han nog lagt mer tid på fotbollen. Han har alltid hållt på med fotboll, ända sen han var liten. Han har varit aktiv både som spelare och som tränare i flera olika klubbar här nere omkring men nu har han helt lagt det på hyllan eftersom vi inte har särskillt mycket tid över.




HAHAHHAA, alltså.. Eh. De ser inte riktigt ut sådär. Men typ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0