flyingeridning nummer tre

Idag på ridlektionen hade jag Blues, hon var faktiskt riktigt trevlig så nu ligger hon på topp och konkurerar med Candide. Hela lektionen gick ut på att träna lätt sits, det innebar hoppasdel och det i sin tur innebar död åt mig. Fast där överdrev jag faktisk lite för det gick bra, jag tycker själv att jag hamnar i stolsits och försöker korrigera det genom att dra bak skänklarna och det enda Mette påpekade var just det - att skänklarna hamnar för långt bak. Så i fortsättningen när jag rider i hoppsadel ska jag sluta tänka så mycket och bara gå på känslan. För det är många gånger jag försöker korrigera saker som jag själv tycker känns konstigt eller fel och sen får jag kritik för hur det ser ut efteråt där just det jag sitter och försöker få till påpekas, ibland måste man faktiskt ignorera de dåliga självkänslorna och gå på sina instinkter. I vissa tillfällen är man bättre än man tror!

Oavsett hur bra eller dålig jag är så var dagens lektion rolig, Blues var jättepositiv framförallt i galoppen. Det är verkligen megakul att sitta på en häst som man mäsrker så tydligt att den gillar det den gör, det gjorde Blues. Dessutom blev hon ganska mjuk och följsam mot slutet och det är alltid kul när man känner att man genomför något bra, jag förstår om ni aldrig varit med om det men det kan inte jag hjälpa. Och även om det händer mig så ofta så är det faktiskt fortfarande skoj. Tro det eller ej! Humorn där, you gotta love it.

Nu ska jag fortsätta räkna ner minuterna tills det är mat och sen ska jag och Alexandra masa ut våra feta gumpar och jogga, jag tänker aldrig i mitt liv säga att det ska bli skönt - det ska bli ett rent helvete. Men vad gör man inte för att utsöndra lite endorfiner...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0