snabb uppdatering om det mesta

Lite saker har det minsann hänt nu i det senaste och eftersom jag är kass på att få ihop något väsentligt av det jag försöker skriva får det bli små uppdateringar om allt och inget i samma lilla fjuntiga inlägg.

>Msv-debuten är gjord; jag och Ligamo var i Sösdala den 4e september och startade vår första MsvC:2. Han hade gått en LA:6a tidigare på dagen och dessutom inte blivit riden ordentligt på hela veckan så med tanke på det så är jag jättenöjd. Om man inte tänker på det är jag nöjd iaf, han kämpade på som tusan och vi fick 58,89%, jag tycker det är bra som en debut.

>Ligamo har en box i Flyinge som väntar på honom; det är ett jättefint stall med mycket bra ordning och reda, stora hagar och kanonbra service. All mat och strö ingår och kommer få maten blandad och alla in- & utsläpp gjorda, dessutom har jag fri tillgång till skrittmaskinen. Allt detta och väldigt trevliga människor, änsålänge, till ett absolut överkomligt pris. Nu såhär i förhand känns det som att det inte kunde bli bättre.

>Olof Axelsson kommer, om allt blir som planerat, vara min tränare framöver; jag har tränat för honom en gång tidigare och det kändes jättebra. Det som inte känns lika bra är att jag kommer ha väldigt svårt för att få till träningar med Mimmi, det lär väl bli på längre lov osv när jag är hemma. Men man får väl se det från den positiva sidan, jag har lärt mig jättemycket och ändå lite till av Mimmi och det är ju inte halva jorden jag har flyttat dessutom kommer jag gå från en bra tränare till en annan bra tränare som har ganska lika sätt att se på saker och ting, om jag minns rätt.

>Lina, min syster, har skaffat sig en ny ponny som hon har på foder; Lilleman. Jag har ingen egen uppfattning av honom ännu för jag har inte sett honom ridas men enligt min kära Mor rör han sig trevligt men är ganska ouppfostrad, där ganska är tilllagt bara för att det ska låta bra.

>Jag ligger inne med en fruktansvärt fet jävla stolsits; det måste skärpas på fullaste allvar. På varenda bild ser det ut som att jag har alldeles för korta stigläder och det är verkligen inte alls så det känns. Ska prova att länga ett hål och se hur det känns. Dessutom får hela min hållning min sadel att se för liten ut, det är den faktiskt inte!

>Flyingehästarna är apbra; jag har tänkt om. Jag var aldrig besviken på kvalitén, jag hade bara för höga förväntningar på hela grejen. Jag är jätteglad över att vissa hästar inte uppskattar att gå i form lika mycket som att leka fågelskådare för då är där något att bita i. En liten utmaning helt enkelt och det är galet självförtroendeförhöjande när det fungerar!

>Jag fick en iPhone i födelsedagspresent; antar att det inte finns så mycket att säga om det, tänkte mest nänma det eftersom jag är så fucking glad över det. Sen kanske jag ska berätta att det INTE är en 4 eftersom jag anser att de ser ut som något som jag inte kan komma på just nu men som inte är fint iallafall, det är nämligen den enda frågan jag har fått varje gång det har nämnts.



Ligamo innan Msv-debuten


Olof & tävlingshästen Maserati


Lilleman i hagen i Sandvången


Told ya?! Det är bara pinsamt, alla ska vara medvetna om
att det tar emot att lägga upp denna bilden.




Kommentarer
Postat av: molle

de va ju jättefina procent julia:)

2010-09-13 @ 14:59:26
URL: http://matildalancing.webblogg.se/
Postat av: Sara Kellersson

du ska veta att du inte har så mycket stolsits jag har precis samma problem som du + att Duni är skadad igen :(

2010-09-15 @ 15:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0