klubbmästerskapet igår

Gårdagen blev, som sagt, jättebra. Ligamo kändes mycket finare än någonsin på tävling och det gav resultat också, det är nästan det som är det bästa om jag ska vara helt ärlig. Jag har aldrig haft sådär värst mycket individuella framgångar med honom och just nu behövde jag det väldigt mycket för mitt eget självförtroendes skull, därför kom det helt perfekt som ett brev på posten.

Jag startade två LA:1 och fantastiska som vi är gick vi segrande ur båda två, dock med 2 & 5 starter bara, men det behöver ingen veta. I första kändes han bra på bettet, men han var väl inte helt hundra framriden så skänkerlvikningarna blev förböjda och lite andra smågrejor blev lite halvtaskiga. Där fick vi 61,32% och det var väl helt okej, men inte bra. I denna klassen var vi två startande och tjejen som kom tvåa fick 59 tror jag så någon jättestor och skrytvärdig vinst var det inte direkt. I andra klassen var han inte fullt så bra på bettet men allt det andra satt fint så vi red ihop 64,77%. Det är jag kalasnöjd med och det var dessutom klubbmästerskapsklassen, så jag blev klubbmästare. Vilket betyder att jag är bäst i klubben, eftersom mästare är den som är bäst och om man är klubbmästare betyder det ju att man är bäst i klubben. Logiskt och helt fantastiskt! Hoppas all känner ironin flöda.

Nu beger jag mig mot stallet & Ligamo för klockan 18.20 ikväll är det dags. NERVÖS? Nejdå, inte så värst!



Kommentarer
Postat av: Sara

GRATTIS <3 du är så värd det :D men nästa år kommer jag igen ;)

2010-11-15 @ 16:21:24
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

GulligajullebulleJulia! ;D Aw tack! Han var lite "fulare" inne på banan, dels för att Rosanne var inne samtidigt så dem höll på och gnäggade och kändes som om han höll lite koll på henne under programmet. Och sen är han fortfarande lite motvillig till att göra sitt bästa när det väl gäller... ;p Men kändes ändå stor skillnad sedan senaste tävlingen vi var på!



GRAAATTIS igen till din vinst (kommer inte ihåg om jag sa det innan?), du förtjänar verkligen det och det såg SKITFINT ut när du red! Måste säga att ni också ser ut att ha utvecklats mycket, även om ni var duktiga redan innan! :) Lycka till på träningen idag!

2010-11-16 @ 20:13:25
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0