klädsel & liknande bekymmer

Imorgon är min sista dag i livet och jag funderar lite över vad jag ska ha på mig, jag vill du dö med stil. Okej, det är ju i och för sig inte sant, men jag funderar helt ärligt på vad jag ska ha på mig imorgon. Men det är på grund av att det är min första hopptävling på ett ganska bra tag och jag vet inte hur man klär sig till en sån...

Med tanke på att jag har ganska få besökare och att tävlingen är imorgon antar jag att det inte är lönt att fråga hur alla andra brukar klä sig. Jag själv är så pass uppdaterad att jag vet att på högre nivå har de alltid kavaj och hela köret men känns det inte som att det är lite att ta i? Det är ju inte VM direkt. Sen är det ingen höjdare att rida rundor i både kavaj och skyddsväst, man blir något osmidig. Precis som att det inte räcker man att sätta på sig den fruktade korsetttvångströjan utan kavaj under. Nej usch och fy, det är inte okej. Fet diss för att vara bloggkorrekt.
Förmodligen kommer det sluta med att jag inte hittar något annat och får ta kavajen i vilket fall som helst, men så ska vi inte tänka nu. Man måste tänka frammåt förstår ni, för mig innebär det att jag för stunden bör leta efter en tröja som jag kan ha istället för kavajen. Det gör jag såklart inte. Otippat!
En sak som är säkert är iallafall att jag ska ha vita byxor, det tycker jag man har närman tävlar. Oavsett vad det är för tävling. Samma sak med skjorta och handskar, det är inte okej att tävla utan handskar!! (MARIA!!!!)

Nästa problem är manen, knoppar eller inte? Troligvis blir det inte. Inte för någon annan anledning än att jag inte kommer orka och förmodligen kommer jag inte ha tid heller. Ett problem löst iallafall ;) Men inte ska vi ta ut någon seger i förskott för den sakens skull för det återstår ändå att ta sig runt banan och komma levande genom mål, det är nog det jag prioriterar mest. Bortsett från att ha utrusting och kläder som matchar...


 Vår förra och första hopptävling tillsammans


Kommentarer
Postat av: molle

Ta en V-ringad tröja, de brukar ja ha!

2010-11-05 @ 18:18:34
URL: http://matildalancing.webblogg.se/
Postat av: Alexandra

Tjo Julia!



Jag brukar ha en svart tröja med en vit tävlinsskjorta under. För man måste ju ha väst på sig och då ser jag alltid ut som världens största köttbulle om jag rider med jacka:P



Sen har jag bara vita ridbyxor och håret i en toffs, INTE BOLL! Men för att göra det lite snyggare brukar jag snurra en slinga hår runt snodden så man inte ser snodden och fästa med en hårnål:P



Lycka till nu och kör så det rycker! Igen dressyr hoppning nu:P



Ses på Söndag!

2010-11-05 @ 22:18:50
URL: http://greusen.blogg.se/
Postat av: elvira

lilla hopphästen ligamo :D

2010-11-10 @ 17:10:50
URL: http://elvirakindvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0