allt har ju sina olika definitioner

Idag när jag satt på bussen mot Lund och skolan kom det på ett gäng killar som troligtvis går typ transport eller något i den stilen. En av killarna hade tydligen en mamma som just nu var iväg på SM som tränare, i hästhoppning. Om jag inte är helt fel på det så håller ponny-SM på nu så jag antar att det var det de menade. I vilket fall som helst kom två av killarna på tal om att det var så otroligt tråkigt att titta på ridsport överhuvudtaget. Det framgick ganska tydligt. Men de tyckte att man kunde kolla på hoppning, men max en halvtimme, om man absolut inte hade något annat alls att göra, det var "iallafall bättre än att sitta och stirra rakt ut i luften". Men det var inte "sån där dressyr", då kunde man lika gärna gräva ner sig.

Det är så kul att lyssna på sånt tycker jag, för jag kan kanske hålla med dem lite angående hoppningen. Om det inte är något stort mästerskap eller något annat "viktigt" så är det inget jag prioriterar, jag har alltid massa härliga läxor eller något annat fint på lager som jag behöver få undan först (iofs bli de inte gjorda ändå). Men om det, för ovanligheternas skull, skulle visas dressyr blir jag helt wild 'n crazy och abslout tvungen att titta! Medans jag sitter och idiotglor är det alltså någon annan som inte till något pris alls skulle få för sig att slänga ett ögonkast på exakt samma sak, värt att tänka på tycker jag när man försöker dra folk över samma kant...


 vem vill inte?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0