Eslöv 9/5





Imorgon bär det av mot Eslöv och min och Ligamos första tävling för året. Jag har just varit inne och kolla upp alla tider, program osv. Jag är faktiskt nervös nu, jag har inte tävlat sen klubbmästerskapet som var i början av November (tror jag?). Det var ju dessutom på hemmklubben.

 


Eslöv är ju ganska långt iväg vilket innebär att vi måste köra tidigt ifrån stallet, som tur är så startar jag inte fören andra klassen och har fått en fast starttid på 12.37. Enligt mina planer ska vi köra från Sandvången ungefär 08.00. Sen har jag beräknat ca. två timmar till Eslöv, jag vet inte om det kanske är lite överdrivet men det är bättre att vara i väldigt god tid än att stressa. Då är vi där 10.00 om jag har räknat helt rätt, sen vill jag vara på framridningen klar att börja värma klockan 11.00.
Hur vida jag lyckas att hålla min planering är ett kapitel för sig, jag är grymt kass på att hålla planering när det gäller tid. Men jag ska göra vad jag kan. Jag tror att jag behöver rätt mycket tid på tävlingsplatsen innan start just pga att jag inte har varit ute och tävlat på bortaplan sen allsvenkfinalen i Kristianstad. Man måste ha lite koll på var saker och ting ligger trots att man bara ska rida mellan framridningen och banan. Jag måste det iaf.

Nu ska jag strax iväg mot stallet och rida & fixa iordning utrustningen. Det är väldigt välbehövligt, de gånger jaginte tävlar är jag verkligen inte den bästa på att smörja eller rengöra. Men nu ska det bli gjort! Sen senare ikväll åker jag ut i stallet igen och fixar min kära häst, det hade varit lita orättvist mot honom att låta honom stå inne hela denna dagen för att han inte skulle smutsa ner sig efter att jag gjort iordning honom. Så när jag har varit på min kusins konfirmation sticker jag ut och putsar gumpen av mig.

Sen är det bara en sak kvar, och det är att lära mig programet. Men det är nog ingen fara, det är ju samma program som jag ridit tidigare på Marino. Bla. på Nex Forest-SM förra året, LA:4!

Kommentarer
Postat av: molle

har tävlat i Eslöv, fint ställe:)

2010-05-08 @ 17:53:04
URL: http://matildalancing.webblogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Haha, det är han säkert! Han sa att han hade använt det mycket och att han tyckte att det fungerade skitbra, så kan vara därför han tipsar alla om det ;)

2010-05-10 @ 10:56:48
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0