falsterbo horse show 2010

Sommaren viktigaste tillställning börjar närma sig nu och för oss som ska dit så är det väl hög tid (om inte lite sent) att få biljetter och eventuellt boende fix och färdigt. Detta året kommer jag vara där mer än vad jag varit tidigare, förra året var jag inne på området först på onsdagen med min familj och sen på lördagen med en kompis, hennes mamma och en som heter Lotta som hade sin häst i samma stall som Marino & Ligsmo då. Då campade vi mellan fredag och söandag, så lite extra blev det allt. I år kommer jag iaf klå alla mina egna andra falsterboår, jag kommer dit på antingen söndagen eller måndagen och ska tälta tillsammans med fyra kompisar tills torsdagen. På torsdagen åker de hem medans jag stannar och väntar på mitt järngäng från förra året, Jonna, Gunilla & Lotta, sen ska vi campa i år igen. Det gör vi fram tills söndagen.

  

Trots att jag ska bo och vara där så många dagar ska jag bara in på området två dagar, onsdagen & lördagen. Det har jag varit nu de senaste tre åren och det har funkat kalas, på onsdagen är det inte så mycket folk, läktarbiljetterna kostar inget och det har alltid varje år varit ponnykürfinal. Det vill man ju inte missa. På lördagen sen är det något helt annat, då är hela området proppat med folk. Dessutom är det Derbyt och det är en klass för sig, det är ett måste!


Okej, campingliv, internationella tävlingar och allmän feststämning är aldrig fel men om vi nu ska ta mod till oss och avslöja vår outtalade hemlighet så är det nog mässan och shoppingen som lockar ganska mycket med. För om vi kan hitta en hästmänniska som kan rakt ut säga att denna ogillar att shoppa hästutrustning, ryttarutrustning etc. etc. så skulle jag bli gravt chockad och gå och hoppa i hamnen. För det händer inte helt enkelt. Själv är jag inte helt hundra på vad jag ska leta efter men jag har mina aningar och de är inte billiga, haha. Jag tror att jag återkommer med detta i ett senare inlägg istället. För det känns som att det kan bli en hel roman av detta annars. Jag tror faktiskt jag ska börja pilla ihopa det nu, så PUSS o HEJ så hörs vi om ett tag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0