rubrik saknas, tror jag?

Ikväll kommer ingen mindre än Mimmi till Sandvången och jag ska använda mitt alldeles egna kandar för första gången. happyface.

Jag köpte kandaret i Falsterbo nu detta året och det är nog ingen toppenkvalité tror jag, och andra sidan betalade jag i princip ingenting alls. Så det är väl inte mer än rätt att det inte ska hålla särskillt länge. Men oavsett hur länge det håller så är det iaf fint, det är rundsytt och nosgrimman är fodrad med vitt. Ja, jag vet att alla hatar vit fodring i nosgrimman. Men hör och häpna; INTE JAG! Det enda negativa är att nosgrimman inte är speciellt bred, men jag tror att den kan passa Ligamo fint ändå eftersom han inte har så stort huvud.

Sen finns det en möjligt negativ sak till, det är att klok som jag är tittade jag inte på storleken utan tyckte bara att tränset såg tillräckligt stort ut. Det var cob...
Men det är ju redan konstaterat att hästen min har litet huvud så det löser sig i halvlek.

Självklart har jag inte fotat något av det jag köpte i Falsterbo, herregud det kan ju vara ansträngande. Inget för mig! Haha, skämt o sido. Bilder kommer ikväll efter träningen om ingen drastisk förändring sker.

Nu när jag ändå är igång med ett inlägg kan jag ju flika in med att mamma fick svar från eh... från det där stället i kommunen som tar hand om gymnasieantagninarna. Det hette säkert intagningsnämnden eller något annat fyndigt, men det är ganska oviktigt. Av mer vikt är att det skulle skicka en omvalsblankett till mig och om Flyinge har någon reservplats eller någon som har tackat nej så finns det hopp om att jag kan komma in där. Det sjuka med detta är att om jag kommer in där och bestämer mig för att gå där kommer jag flytta hemmifrån om drygt en månad, HJÄLP!? Jag är ju fortfarande liten, jag kan ju inte bo själv. Eller? ...

Sidospår #100; de spelade nyss falsterbolåten på MTV, alla ville veta det va?


Bild från tävlingen i Eslöv i våras. Ligamo var inte med på att vi skulle
låtsas att vi är söta och snälla, han tyckte att vi skulle visa våra rätta jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0