göteborg horse show 2010

Jag vann ju biljetter till GHS för ett tag sen, de är komna nu och vi har bokat de resterande tre biljetterna för att hela vår famlij ska kunna följa med och har även bokat vandrarhem/stuga. Till min stora besvikelse var biljetterna till torsdag kväll och det är inget spektakulärt progarm då precis. 

♥ Internationell hoppning 1,40m -Wallenstam

♥ Show - frihetsdressyr

♥ Internationell hoppning 1,50m - MIX Megapol







Internationell hoppning är väl inte fyskam men jag skulle ändå mycket hellre (såklart) internationell dressyr. Sen har jag alltid tyckt att när man är på sånna tillställningar så vill jag se ponnyer och ungdomar, de andra kan man se på TV. Skulle hemskt gärna vilja ha biljetter till dagen på torsdagen också, då är det iofs ingen dressyr men både morgondagens vinnare plus en clinic med Maria Gretzer & Pether Markne. Övriga år har vi varit där hela lördagen, en riktigt bra dag om ni frågar mig, har fått vara med om både världscupfinaler och Briars sista sverige-tävling. Verkligen en dag att rekomendera att åka dit på. Nu får jag nöja mig med torsdagkväll och det ska nog kunna bli hur mysigt som helst.

   

Vi kommer åka mot Göteborg på onsdagen någon gång, så vi sover en natt på vandrarhemmet inna showen. Vi har alltid gjort så, rätt skönt att bara komma dit och ta det lite lugnt så man inte måste kasta sig in i röran med hästmänniskor direkt. På torsdag morgon tror jag vi åker in till Skandinavium ganska tidigt och går på mässan under dagen, då kan vi sitta och titta på allt som är under kvällen utan massa shoppingavbrott. Sen startar ju första kvällsklassen 18.00 så då blir det väl att vi sitter bänkade på våra platser. Efter kvällens slut åker vi tillbaka till vandrarhemmet och åker hem på fredagen. Eventuellt ska vi ta en runda om Ullared på vägen hem.

Är det någon av er läsare som ska ta en trip till GHS 2010?



 


Kommentarer
Postat av: KJELLSON KAJSA- Min ponny & Jag

ska nt du med klubben ?

2010-01-30 @ 09:59:12
URL: http://kjellsonkajsa.blogg.se/
Postat av: KJELLSON KAJSA- Min ponny & Jag

SV, men vi har ju biljetter till küren ;))))

2010-01-30 @ 12:49:43
URL: http://kjellsonkajsa.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jajamen :) bor ju nära och bra så det blir fredag eftermiddag/kväll och hela lördagen :) men måste faktiskt säga att jag nästan mest ser fram emot shopping :P men även dressyren sak bli riktigt kul :)

2010-02-03 @ 19:17:58
URL: http://mikaelaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0