kom ikapp #4 nya tränare

Annika Westerberg - så galet bra tränare. Jag är verkligen bara nöjd med hennes träning, ingen minus överhuvudtaget. Hennes sett att tänka var så logiskt att jag nästan skämdes över att jag inte tänkt som henne alltid. Dock gick Ligamo inte jättebra, men jag tillät mig själv att släppa lite och verkligen bara känna in ridningen. Stundtals blev jag väldigt instabil bara för att jag inte riktuígt visste vad jag skulle göra men det känns som att detta är en långsiktigt lösning, efter ett tag med denna ridningen kommer det bli riktigt, riktigt bra. Vi jobbade jättemycket med rakriktning och bakbensdriv, precis som det ska vara. Kändes lite ovant att vara så jäkla försiktigt, jag brukar rida lite mer.. eh, ja? vad ska jag säga.. Brutalt? Kanske inte helt rätt, men denna ridningen var olik så som jag själv brukar rida. Men ändå var det exakt samma mål med den, en känslig häst.

 


Fredrik Böhling - Denna träningen var mycket mer min stil, mer pang på liksom. Här gick Ligamo hundra gånger bättre och fick faktiskt riktigt bra påskjut ett tag på slutet, men jag undrar om det är en långsiktigt hållbar lösning. Han poängterade, precis som Annika, att det var viktigt att ha en känslig häst. Och det är inte Ligamo, jag vet! Men de ville nå till känsligheten på två löjligt olika sätt att jag blir helt sinnesförvirrad. Men nu ska jag smällta detta lite och sen får jag väl helt enkelt bygga upp något eget som jag tror på.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0