denna helgen

Fy i helsike vilken helg detta blev, eller egentligen var det fredagen som ställde till allt. Det började med att jag försov mig och vaknade av att någon knackade på min dörr tio minuter innan bussen skulle gå, det innebar att jag fick ta nästa buss och missa andra lektionen naturkunskap. Sen när jag hade varit i skolan i en timme och en kvart slutade vi och jag åkte hem till Simrishamn för jag skulle spela match på kvällen. Jag var helt säker på att vi hade hemmamatch och samling 17.15 i Skillinge, men så var det inte visade sig. Det var samling i Hamenhög 16.45 och det fick jag reda på ungefär 16.50. Men jag kom tillslut till matchen och det gick väl okej, ända fram tills jag gjorde självmål!! Låt mig dö, den dagen var inte optimal helt enkelt.

Igår spelade jag ytterliggare en match och det känns idag vill jag lova, 170 minuter match i benen är inget som går att undvika direkt. Men ändå gick Ligamo så fruktansvärt bra när jag red både igår och med lite överséende även idag, trots att jag knappt ens orkade sitta upp och att han inte har blivit riden ordentligt på hela veckan. Igår red jag bara med syftet att få honom lång, låg och mjuk men han blev det så himla snabbt att passet helt plötsligt utvecklades till samlad trav och skolor som han dessutom gjorde kanon.
Idag red jag på kandar bara för att ha det i kroppen lite mer tills den 4e och med tanke på att det är tredje gången vi använder det gick det bra om man dessutom tänker på att det är första gången vi gör det utan Mimmi gick det jättebra. Jag hade stångtygeln helt hängande nästan hela passet så egentligen blev det mest för honom att känna på att ha två bett i munnen men framförallt för mig att få in tekniken att rida med två tyglar och hålla kontakten i tygeln som ligger mellan långfingret och lillfingret. Det är en större utmaning är man tror, men det kändes faktiskt ganska bra. Ligamo blev lite övereldad och laddade iväg för totalt onödiga saker men det känns bättre att han gör så än att han står emot och är seg. Vilket iofs inte händer allt för ofta, men iaf. Det enda som stör mig riktigt mycket är när han blir så frustrerad och laddad att han ställer sig på bakbenen och börjar snurra, det irriterar mig så otroligt mycket men det är inget jätteproblem. Ligamo är inte speciellt svårövertalad om man säger så. För övrigt gick han bra, han samlade sig fint i både galoppen och traven och gjorde jättefina och avslappnade slutor. Öppnorna var inte riktigt så bra, med de var klart godkända och väldigt avslappnade.


Mitt i ett utbrott förra sommaren, då gjorde han det väldigt ofta sen försvann
det och nu börjar det smyga tillbaka. Det går bra att ignorera mig på denna bilden,
så att ni vet.


Kommentarer
Postat av: molle

vill du testa på en svårare grej!?;)

rid med kandar, enhands fattning och med en sabel i andra handen!;)haha

2010-08-29 @ 22:48:50
URL: http://matildalancing.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0