torsdag i Malmö

Jag älskar torsdagar numera, vi har riktigt skönt schema. Vi tog cyklarna till S Sandby dit vi brukar ta bussen och sen hoppade vi på 155an mot Lund, precis som vanligt, och vi behövde ändå inte gå upp fören typ halv åtta. Sen började första lektionen klockan tio, sen efter den var det lunch och efter matten som kom efter lunchen var det slut! Så chillidill filbunke kommer jag ha det varenda torsdag framöver och jag tänker inte protestera.

Idag tog jag och fem andra tjejer från klassen dessutom tåget in till Mamlö och shopade litegrand, jag har slösat galet mkt pengar sen jag flyttade om man tänker på vad jag hade tänkt spendera den här veckan. Först igår när jag var en tur på Kyra K-out let:en köpte jag en ny lädergrimma till Ligamo, som iofs var kanonersfin och helt sjukt mjuk och så kostade den bara tvåhundra. Den var av märket Globe, tror jag, och antingen så är det ett helt okänt märke och ändå dyrt eller så är jag helt efter och har bara inte reflekterat över att det finns för den hade kostat sjuhundrafyrtiofem(ja, jag skrev med bokstäver för att skryta om att jag är oslagbar i stavning) kronor. Men för mig spelar det ingen större roll, jag fick en fin grimma iaf!

I Malmö hittade jag bara lite trams; ringar, BH:ar, nagellack, armband, skjorta & shorts tror jag. Jag kommer inte riktigt ihåg men det låter som att det var det men ändå är min plånbok så himla mycket tomare nu än vad den var innan och nu vill jag sörja det. Därför tänker jag sörja det. BÖÖÖÖL!

Så, nu är jag klar med det. Nu tänker vi inte mer på plånböcker och dess icke tjocklek för jag är i stort behov av nya ridkläder, eller främst pikétröjor att rida i för det är dödsstraff på att rida med tröja utan krage på Flyinge, jag lovar. Och Gud nåde den som kommer med en utan krage, det är giljotinen på en gående gång som gäller då. Och när vi små livrädda HG:1or ändå är inne i dessa fisförnäma rutiner passade vi på att snoffsa upp våga naglar nu ikväll. Resultatet blev att alla mina nagellack, nagelbandscreme och allt sånt krimskrams står nere i vardagsrummet för jag fick panik när alla skulle gå och lägga sig att jag skulle bli helt ensam och behöva släcka när alla var på sina rum så jag ställde av alla saker i halvpanik och kastade mig på strömbrytarna och joggade till mitt rum. Kanon Julia! Jag är inte mörkrädd om det är det någon tror, vad har ni för tankar om mig egentligen. Gå och skäms.

Imorgon bär det av hemmåt för min del, och här på Flyinge kommer det komma massa pro's för de har nationell hoppning när i helgen så de får passa internatet och galet folk innuti det när jag lämnar resterna av HG1 till sitt öde. Sen återvänder jag när alla ska hem, på söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0