internatliv

Nu sitter jag här på min kära internatsäng för tredje kvällen på rad, faktum är att jag trivs galet bra på det här stället. Först och främst är människorna helt sjuka, det är typ som att man kännt varandra hur länge som helst och allt bara flyter på, sen är det ganska svårslaget att kunna sitta med full ridmundering (inkl. stövlar) i ett klassrum och om man kollar ut har man Richfield på Kastanjegården i piaff som första utsikt.

Idag hade vi, vilket kanske framgår, vår första riktiga skoldag på Flyinge, själv hade jag ingen av stallturerna så det var ganska avkopplande för mig. Jag började med att rida, jag red på en fet mörk häst som hette Samuraj. Jag måste nog säga att jag är lite besviken på hästmaterialet, men mer orkar jag inte säga för nu börjar klockan bli massor och jag har visst glömt att duscha så jag överväger att ställa klockan på megatidigt och göra det imorgon. Dock vet jag inte om det är så lockande, duscha på morgonen är skarpt emot mina principer. Det är verkligen helt värdelöst och dessutom har vi idrott första lektionen, men det lutar verkligen åt det för jag har noll ork att hoppa i duschen nu och jag har faktiskt en hårtork med mig ;)

   

   
Jag må ha det jävligt bra på internatet och Flyinge kan väl få vara Big thing
men det går inte att undgå att sakna allt det gamla vanliga, som detta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0