omg 1 lag-DM

Efter sina ritter igår tror jag att alla var ganska nöjda till mans,  alla gjorde så gott dom kunde och det är det som är det viktiga. Rent lagmässigt hamnade vi sist är jag ganska säker på, dels för att vi inte fick ihop några superpoäng och dels för att de andra var duktiga. Men jag måste få säga att även om mina poäng var åt skogen känner jag mig mest bara nöjd med min insats i det programet, det var absolut mer power i Ligamo än någonsin på en tävling och jag blev inte alls inaktiv på samma sätt som jag blivit innan. På så sätt har vi gjort ett jätteframsteg sedan senaste tävlingen, men det är egentligen just det som stör mig. Jag hamnade på dryga 57% igår och ändå kändes det så bra, det var att han hamnar bakom lodplan och i undertempo i galoppen, visar dålig skritt och slutligen att han inte är tillräckligt framme till bettet som sänker det mesta. Precis som vanligt. Vi ska kämpa på och inte släppa efter eller ge upp nu, men jag kan tycka att nu har han utvecklats så pass mycket och jag är så pass mycket starkare i min ridning och gör allt det där som alla har sagt fattas för att han ska hitta det rätta stödet. Ändå är det samma skit som kommer tillbaka till oss varenda tävling och procenten är lika dåliga varje gång. Jag ska uppriktigt och ärligt säga att jag tycker det är riktigt tråkigt att varje tävling behöva komma hem och känna "jag är faktiskt nöjd trots att jag fick kassa procent".

Men jag får väl acceptera det ett tag till och tillslut kanske det lossnar, jag hade tyckt att det hade varit skönt att kunna få en LA som både känns bra och som ger hyffsat resultat innan jag kastar mig in i Msv men nu struntar jag i det. Nu ska jag prova att starta MsvC:2an den 4e september i Sösdala, och denna gången tänker jag inte banga ur och bli feg. Nu vet jag att jag kan klara det och jag har Mimmi bakom mig i det beslutet så nu är det go nuts som gäller. Dessutom innebär det att jag hinner debutera innan jag fyller 16, (bara som en liten parentes)

Bilder och eventuellt filmen från igår kommer senare idag eller imorgon för just nu sitter jag vid vår stora stationära dator och jag vill inte tömma kameran på den. Så jag lägger in bilderna på in egen dator sen ikväll när jag landat på internatet och så får vi se hur långt jag hinner och orkar.



Min supporterklubb i Trolleholm där jag egentligen skulle ha debuterat


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej :D

Jag och mamma har diskuterat dina % och vi kan inte förstå varför du alltid ska bli så ner dömd :S både jag och mamma tycker att du borde ha fått mycket mer. man det är inte vi som dömer :( vi får hoppas att domarna också ser att ni har utvecklats hur mycket som helst. Du kämpar så väl och ni kommer gå långt :D du ska veta att jag beundrar dig för allt ditt jobb, du är en stor förebild. :D <3

2010-08-22 @ 17:56:22
Postat av: Julia

Åh, Sara jag blir alltid så glad när du kommenterar. Vi får hoppas på att du har rätt och allt slit betalar av sig en dag, men nu får jag väl ta det som det kommer bara :) ♥

2010-08-22 @ 20:47:51
URL: http://juliaosterlen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0