Ligamos ben...

..är en jäkla gåta. Igår när jag tog in honom var benet fortfarande lite svullet (ungefär som när jag hade låtit honom röra på sig lite i lördags) och ganska varmt. Men han har inte markerat en enda gång under denna tiden han har varit svullen så jag lindade honom ordentligt och red en liten stund. Var bara ute efter att se om han skulle markera, vilket han inte gjorde. Han gick faktiskt himla bra så jag är mildt uttryckt förvirrad.

När jag kom in i stallet sen hade svullnaden gått ner helt och jag kunde inte riktigt avgöra om han var varmare i högerbenet eftersom han hade haft lindorna och var varm i båda. Så nu hoppas jag och håller alla tummar om att han inte är varm eller något annat idag.

Det är en liten sak som oroar mig bara och det är det att han ibland "hackar till" i kotan, det har han gjort två-tre gånger och det är lite skrämmande faktiskt. Förhoppningsvis är det helt slut med det nu, försöker meddela mig via mobilen sen när jag vet och ser hur det ligger till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0