Välbehövd studiedag

Nobelpris i alla kategorier till den människan som kom på studiedagen. De bara ploppar upp precis när man behöver dem som mest, älska!


Så, för er som inte förstod det så har jag studiedag idag och hade tänkt spendera denna dagen i stallet. Men det sket sig för smarta jag kom på att studiedagar inte hjälper mina föräldrar så de jobbar fram till senast fyra i eftermiddag. Men då blir det stallet för imorgon är det dags för tävling i Torns och Marino behöver lite finlir, både ridmässigt och skötselmässigt. Var egentligen tänkt att jag skulle klippa honom med, men när han ska klippas så måste vi ge honom lugnande medel och till imorgon är det nog ingen bra idé. Han behöver all energi han kan hitta när det 'är tävling, även om det bara är LB imorgon. Idag ska Marino få en riktig "make-over", det som ska göras blir väl:

 Klippa hovskägg, svansrot, kronrand, öronen & för nackstycket

 Tvätta svans och man. Främst svansen då han har haft stora varblåsor därunder som runnit och varat ner hela svansen. Svansroten ska då även tvättas noggrant med vatten och smörjas med jodopaxgel.

 Rykta väldigt noggrant, diss på vinterpäls som börjar komma.

 Tvätta hovarna och smörja dem med Hoof saver.




Vad brukar ni hitta på när ni ska göra era hästar extra fina inför en tävling?


Kommentarer
Postat av: KJELLSON KAJSA- Min ponny & Jag

SVAR: Of course we will! We are the champion my friend(s) ;D



usch ja pappiz böjar också få vinterpäls;S

2009-09-25 @ 14:23:17
URL: http://kjellsonkajsa.blogg.se/
Postat av: Warnmark -bloggen för dig & din häst

Sv; tack så jättemycket (:

2009-09-25 @ 22:24:35
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: KJELLSON KAJSA- Min ponny & Jag

SVAR: ja särkilt när den börjar sticka utåt ;S

2009-09-26 @ 00:07:22
URL: http://kjellsonkajsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0