Klippt och klart

Nu drar hösten igång alla sega hästmänniskor (fam Persson ingår) börjar komma på att oj, vi kanske måste lämna i alla de skitiga och trasiga täckna på tvätt och lagning. Det var vad min dag igår bestod av,och att klippa Ligamo.  En ren höstförberedelsedag. usch.

Först var vi tvugna att åka till stallshopen i Tomelilla och hämta klipmaskinen som vi skulle hyra, eftersom vi inte äger en egen, och där skulle vi även lämna in alla våra vinter- och regntäcken på lagning. Smarta som vi är så kom jag och Mamma fram till att Ligamo behövde ett nytt regntäcke eftersom han skulle klippas samma dag och hans regntäcke skulle in på lagning så det blev ett nytt regntäcke till honom fast inte från stallshopen för där fanns faktiskt inget som jag tyckte var så där jättelockande, de flesta såg ut att vara ganska dålig kvallitet de andra var bara fula helt enkelt. Så det blev en runda till Granngården i Ystad och inhandla ett Horsewear Amigo, ofodrat och rött























Sen bar det av till Sandvången och klipppningen tog ganska mkt längre tid än vad jag trodde den skulle göra för han hade inte så jättelång päls så det var nästan svårt att se var man hade klippt. Dessutom är Marino den enda hästen jag klippt förut och på honom kan man absolut inte klippa län

 

gre än knäna då får han sinnesutbrott. Så jag är med andra ord bara van att klippa så fort så möjlgt innan hans lugnande medel slutar verka och absolut inte ner på benen. Men igår var det helklippning som gällde, fast inte huvudet. Jag tycker att en sån vanlig maskin är waay to big för att trycka upp i huvudet. Hur brukar ni göra?

Iallafall så blev han supersnygg både i sin nya frisyr och i sitt nya täcke. Ja tror att jag ska fixa en bild idag!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0