Idag borde jag nog...

...inte ha ridit idag för just nu så mår jag inte prima måste jag säga. Jag har ju legat hemma från skolan sen i onsdags ändå skulle jag ta mig upp både i onsdags och idag, mest för att tävlingen är på söndag men jag tvivlar inte på att jag hade gjort det även om det bara hade varit en helt tom vecka utan tävlingar. Det är väl helt enkelt sån jag är, och i onsdags bestämde jag med Mamma att jag absolut inte skulle göra ngt ansträngande. Bara låg form i alla gångarter så han fick röra på sig, trodde jag på det själv eller? Aldrig någonsin i min ryttarhistoria så har det hänt att jag har ridit halvhjärtat, iofs så var jag inge vidare bra på ngt allls vad gäller ridning för bara ett par år sedan men jag gjorde alltid och kommer förmodligen alltid göra så gott jag bara kan. Mer än så kan man inte göra, inte ens jag. Även om min hals och hela min kropp säger ngt annat så är jag väldigt glad att jag red idag, det gick superbra överlag. Inga hastiga bakåtkastningar eller stegringar som han har fått för sig att han ska göra såfort ngt blir jobbigt (tänkte filma imrogon när Stina tömkör så ska ni få se) utan det mesta kändes ganska harmoniskt. Jag fick till och med min kära farfar att filma mig idag, så ni ska få se lite smakprov. Mitt svagaste ben just nu i ridningen är längningarna. Asså inte själva längningarna, Ligamo kan länga hur mkt som helst om man jämför med Marino, men jag kan verkligen inte sitta ner i hans längningar. Helt omöjligt, vilket ni kommer se på film nr 2. Lite störigt när man påstår sig själv "vara bekväm med hur man sitter" så kan man inte ens sitta ner i en fullblodslängning, öööö det måste tränas in. Tänkte inte skriva så mkt mer, låter filmerna tala för sig.

OBS! jag drar inte som det ser ut på vissa ställen, jag håller och låter hästen fixa dragandet. Har blivit tillsagd att göra så eftersom han hade som vana
innan att inte ta bettet alls och det ska inte vara jag som ställer till ostadigheten nu.












Kommentarer
Postat av: Carolin Rosman

Tycker de ser riktigt bra ut :)

bra blogg :)

2009-09-08 @ 17:11:55
URL: http://fotografrosman.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0