(Går)Dagens ridpass

Igår somnade jag ifrån allt vad uppdatering heter så det får bli nu innan jag sticker till tävlingen istället. Marino fick sig en genomkörare och han var mjuk. Om han går såhär idag så tror jag att vi kan nå vårt endå mål i denna klassen, att få över 70%. Högergaloppen är det enda som failar lite, men det är nog egentligen inget stort problem. Bara jämfört med det andra. Några superfina skänkelvikningar fick vi också till, fast det behövs inte idag.. Men det är roligt att se att han faktiskt kan göra en skänkelviknig med god takt. Filmen är ganska suddig vissa tillfällen för Farfar, som filmade, satt på läktaren och zoomade när jag var i andra sidan riidhuset och då blir det ganska kornigt i bild. Men lite ser man iaf.

Jag tror att ngn kommer reagera på mina "bryska" halter jag gör då och då. Jag rider efter 112metoden (kommit på namnet själv), 1 liten halvhalt, 1 liten halvhalt, 2 innebär att man gör två små samtidigt, dvs. en stor. Självklart så rider man med målet att man aldrig ska behöva den tredje och så småningom inte den andra heller. Men det har inte kommit till oss än överallt. Om ni har fler frågor ang detta så svarar jag gärna på dem!





Kommentarer
Postat av: emilia nilsson ♫

sv:

JA! hotMix är kanon! Det funkar till slöa hästar som behöver lite mer fart. Eller som till min ponny, han är pigg och framåt men behöver bara lite mer energi och ork på tävlingar, HotMix funkar kanon :D Du kan läsa mer i mitt inlägg : http://eemilian.blogg.se/2009/september/foderstat.html

där finns också en läng till Salsa foders hemsida, kika in där så får du mer info :)



2009-09-26 @ 19:16:34
URL: http://eemilian.blogg.se/
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

hej :) nej det är det inte. ett hööks-wannabe pannband ;) men det duger för mej ^^

2009-09-27 @ 20:19:35
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

så snygg din häst är!

2009-09-27 @ 21:06:06
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken jättefin häst du har:)

2011-01-16 @ 14:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0