Vilodagar på läger och uppnådda mål

Öhh, jag är helt slut efter fyra dagar i Borrby på ridläger. Två pass om dagen, iofs inga ansträngande sånna men det tar på krafterna att gå upp klockan 8 på morgonen och lägga sig en bit förbi midnatt och dessutom rida två pass därmellan. Jag kan inte direkt påstå att detta lägret har varit särskilt givande för min ridning och för Ligamo men det har varit mkt trevligt. Även hästmänniskor behöver umgås med tvåbenta ibland för att inte tappa fattningen totalt. Hoppningen gick förvånandsvärt bra, jag vet lite gran hur jag ska tas med hans attackerande av hinderna och jag vågar släppa efter lite. Dessa dagarna kan jag nog kalla för mina och Ligamos vilodagar, men sånna är faktiskt också viktiga för att de dagarna som inte är vila ska funka. Jag tänker inte gå in på ngra djupare förklaringar på vad vi gjorde eftersom det enda intressanta inte involverar hästar ett dugg, men jag och Ligamo har nått vårt 70%mål. Under "tävlingen" på lägret fick vi 70 blankt i LB:1 och det räckte till en 2:aplacering. Trots att jag tyckte det kändes fruktansvärt så var protokollet bombat med 7:or och 8:or, jag är mkt nöjd fast det bara var LB:1. 

Jag lyckades bra med alla "tävlingar" på lägret, vi hade talangjakt, tipsrunda till häst och tävlingen. Talangjakten vann vi (film kommer när jag har fått den), tipsrundan vann vi på 19/20 rätt och på tävlingen blv det en andraplacering och en tredjeplacering. Det fram går ganska tydligt här att lägret var så mkt mer än bara ridning, eller hur?

Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG

SVAR: För att rida såklart ;)

2009-07-11 @ 18:51:44
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: molle

vem vann dressyren?

2009-07-11 @ 21:07:55
Postat av: JULIA

sv: Sara Liljenborg

2009-07-12 @ 11:49:03
URL: http://juliaosterlen.webblogg.se/
Postat av: Molle

Wo!

hur mkt fick hon?

2009-07-13 @ 10:14:04
Postat av: JULIA

sv: Vet inte, inte å jättemkt mer än mig :D

2009-07-15 @ 00:41:58
URL: http://juliaosterlen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0