Marino

New forest *1999

e: Lobsang RNF 41                             u: Dimmans Mimosa RNF 216-S
                                        ue: Dennie RNF 37-S




OM: Marino är en maxad C-ponny som jag rider LA dressyr på, det är så högt jag kommer komma i klasserna på ponny då jag egentligen är för lång. Men Marino har kapacitet att komma mkt högre än så han behöver bara en liten ryttare som kan hjälpa honom på vägen så jag hoppas faktiskt att han ska hamna hos ngn annan snart som kan hjälpa honom dit där han hör hemma. Lillasyster Lina tar över honom helt nu efter SM men hon vill mest hoppa och visst kan han komma upp i LB i hoppning men inte högre så jag får väl se till att hon tränar upp honom i dressyr och kan starta SM nästa år och sen får vi se. Förmodligen blir det så att han säljs då eftersom han blir för gammal för att säljas och utvecklas till det han kan bli sen. Men han kommer inte bli en enkel häst att sälja för han kräver så himla mkt av en från marken eftersom han behöver mkt tilllit och ngn att lita på. Vi köpte Marino hösten 2006 och nu, vår/sommar 2009 litar han på mig. Det har med andra ord  tagit  oss 2,5 år att bygga upp ddet förtroendet för varandra som vi har nu. Man mäker att han verkligen behöver att man litar på honom för tex. mamma gör inte det ooch då får hon ingen tillit tillbaka. Marino är en häst som man antingen älskar eller är livrädd för helt enkelt för hans hobby är att försöka skrämma folk. Därför blir det ingen lätt uppgift att sälja min guldklimp.

MÅL: Eftersom jag och Marino i stort sett bara har SM kvar så är det enda jag har mål att allt ska gå bra där, att resan dit ska gå fint och att Marino inte ska äta upp ngn söt liten new forest ponny där. Sen hoppas jag att Marino ngn gång ska bli så bra som jag vet att han kan bli.




Marino i paddocken i Sandvången.



Lina och Marino på träning i Gröstorp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0