Longering

Jag fick, under ridlägret, en inflamation på min hand vilket ledde till att min hand svullnade upp och ömmade ngn sjukt. Det i sin tur ledde till att jag inte kunde rida och eftersom tävlingshästar behöver motion så fick jag ta fram longeringslinan istället. Jag hade min kusin Felicia med mig som fotograf, alla bilder är alltså tagna av Felicia Viberg.



Marino: Han har inte varit med om longering så himla många gånger i sitt liv, jag tror detta var tredje gången och han vänder sig gärna in mot mig och ser ut lite som ett frågetecken och underar nog vad det finns för mening med att springa runt mig sådär. Men vissa gånger i kanske 1-2 minutersperioder så sköter han sig riktigt fint och slappnar av så att han blir  låg. När jag longerar använder jag chambon som inspännig, man sätter fast den i gjorden som en martingal sen ser den ut som en vanlig inspänningstygel med läder och en gummiring som gör den mer följsam ooch avslutas med nylonband med karbinhakar som man fäster olika beroende på hur man vill ha hästten i formen. På Marino sätter jag nylonbanden genom bettringarna och sen tillbaka till gjorden (täckesgjord efetrsom jag inte skaffat ngn longeringsgjord än). Då går han nästan i tävlingsform.






Kommentarer
Postat av: isabella

tack. ja hon orkade inte hålla ihop sej i 1m ;p det var i ljungby på sommarcupen.

2009-07-13 @ 17:59:12
URL: http://www.isabellaf.devote.se
Postat av: Anna

Hur elastisk är den? För på första bilden ser han inte ut att vara så förtjust i den.



Svar: Jaa den är bra! Jag har haft en annan från Remington nu i några år och den har varit kanon. Den här nya har också keramikplattor och så kan man reglera värmen på den. Älskar den och den är snyggare än den andra Remington jag hade :)

2009-07-13 @ 19:10:26
URL: http://soockertoopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0