Longering

Ligamo: Han är så himla enkel att longera så det är bara att ställa sig i mitten och stå där tills man är färdig. Till skillnad från Marino som man måste tvinga ut. Ligamos vanligaste problem i longeringen är övergångar från trav-skritt och skritt-halt. Det brukar ta upp till några varv att få honom att fatta för jag vill ju inte hålla på och dra, jag tror faktiskt att man tjänar i längden på att låta det gå några varv innan han stannar, istället för att dra, och sen ösa beröm när han väl gör det. För denna gången tog det under ett varv varje gång, allltså framgång. Ligamo har lättade för att jobba i hög tävlingsform så han hade jag inte lika inspänd för att han skulle få gå lite lång och låg, så istället för att sätta tillbaka nylonbanden i gjorden spännde jag fast karbinhakarna i varandra ovanför nackstycket.




lite charmig bild?



lång och låg.


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Fina bilder och söt häst :)

2009-07-14 @ 20:46:56
URL: http://jennifersumar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0