Ligamo är nya favoriten

Småtjejerna och -killarna i stallet är helt förälskade i Ligamo, nästan varje dag så skrittar de av honom och är lika lyckliga varje gång. För några helger sedan anordnade jag en "tävling" där de skrittade en liten bana med bommar, halter och slalom och sen vann de varsen av mina gamla clear round-rosetter. Här snackar vi lycka! och de rosetterna ligger endå bara och skräpar, kul att kunna göra ngt med dem.


Såhär fin var Ligamo under "tävlingen", glöm inte lägga märke till lindorna!

Ligamo har inga större problem med att slippa mig ett litet tag då och då heller, han verkar ta det ganska lugnt. Haha, jag tror han tycker det är skönt att bli av med mig 10 minuter om dagen och bara bli runtstyrd av 5-6åringar. Det är så himla roligt att kunna erbjuda barnen det, att Ligamo sen klarar att ha massa barn springande runt sig är imponerande i sig.

Förmodligen kommer vi fixa fler sånna tävlingar för de små och förmodligen kommer det kunna bli ännu mer välplanerat och ordentligt, förra gången blev det ganska hastigt. Fast Bella, Thea, Rasmus och Hannes brydde sig inte speciellt mkt om det, de sken som solar med sina rosetter.

  
                                                                   


Lite filmer har jag med men videofy gillar inte mig idag så vi får se hur det blir med det.


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Haha vilken rolig ide :D Förstår att barnen tyckte det var jättekul. :)

2009-12-09 @ 01:42:24
URL: http://jeeanette.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

naaw så sött. Jga tänkte låta Hero gå på barnridningen förut vi anordnar på gården men han skulle nog skrämma skiten ur dem.

2009-12-09 @ 15:45:38
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

SV: hahaha. då är alltså våra hästar lika varandra :P

2009-12-09 @ 16:27:11
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0