THE hemlighet

Jag har fått lite påminnelse om att jag faktiskt har lovat att skriva min hemlighet, den är dock ngt ändrad nu än vad det var för ett tag sen och jag tror att den har framgått ibland men nu ska ni få klara besked. Hemligheten är egentligen bara ett samlingsord för Marinos-framtid-med(eller utan)-oss, den handlar altså om  hur vi ska göra med Marino framöver. 
 
Eftersom jag kör sista racet och Lina och Hanna (småsystrar) inte är tillräckligt intresserade av dressyr så är det säljning som står högst på listan. Jag vet att Marino lika gärna kunde ha sålts som hopponny till ngn liten ryttare som bara vill ut som tävla små klasser men o andra sidan så känner jag min Marino. Han älskar att vara bäst, och det är inget han lär bli på hoppbanan med sin snigelgalopp därför kommer han säljas som dressyrponny. Men missförstå mig rätt, vi tänker absolut inte hindra nästa ägare från att hoppa med honom. Tvärtom så är det ju toppenbra med variation men de ska ju veta att han aldrig kommer bli ngn stjärna inom hoppningen och jag vet att, stjärna, det är precis vad han vill vara därför är det bra om ngn liten ryttare kan hjälpa honom att bli bäst på det han redan är bra på, visa upp sig. 
 
Men, som förhoppningsvis de flesta förstår så vill jag inte avsluta min och Marinos tid tillsammans så som vi gjorde i Örebro så jag fortsätter tävla honom i LA tills det som fattas faller på plats och då att han möjligtvis får prova på ngn FEI mest för att se hur det går. Men hur allt detta än går så kommer han säljas senast nästa sommar eftersom han då redan är 11 år.  Vi hade honom till salu under SM och skulle egentligen visa honom på sån visning men vi struntade i det och hoppades på att ingen skulle vilja ha honom för de som bara sett honom där skulle nog inte vilja ge särsklit mkt för honom. Haha, en 50lapp kanske? 100 om vi hade haft tur.
 



Jag kanske får medge att när jag sa att jag skulle berätta en hemlighet fick det att låta som om det var värsta stora grejen, men för mig är det jobbigt bara att tänka tanken på att Marino ska tillhöra ngn annan. Ska MIN Marino inte vara min längre? Det är ju faktiskt den första hästen jag säljer. inte för att jag tror att det blir lättare sen, men... 
 

Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Jag visste lååångt före, haha! ;D

2009-08-13 @ 11:20:03
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Haha dampis! xD

2009-08-13 @ 12:14:07
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Kjellson Kajsa

SVAR: hur skulle ja kunna veta de? xD

2009-08-13 @ 15:30:02
URL: http://kjellsonkajsa.blogg.se/
Postat av: Annah Thunberg

Usch ja.. Jag är glad att jag kan behålla min ponny i allafall. Jag skulle aldrig klara av att sälja henne. Men jag tror du hittar en riktigt bra ny ryttare till honom när det blir dags. =)

2009-08-16 @ 02:32:46
URL: http://flersam.blogg.se/
Postat av: sandra sjöholm

Förstår precis hur du känner. Ska sälja min d-ponny snart jag med :(

2009-08-18 @ 15:09:09
URL: http://clinteastwood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0