ny garderob, julfetman tar över!

Ligamo blev riden idag för första gången sen han blev kass och han var jätteduktig. Verkligen, verkligen jätteduktig! Han var jättekänslig för mina hjälper, trots att jag red i sackypants och kängor. Exakt samma outfit som på snöbilden med Marino ett par inlägg ner faktiskt. Nog om det, det var riktigt kul att känna hur han reagerade direkt, både framåt och åt sidan. Han hade väl inte världens bästa bakbensdriv och inte var han direkt stadig i formen heller men han gick, oftast, lång och låg i formen och lyssnade apbra så jag är kalasnöjd! Underbar känsla efter att inte ha ridit på så länge. Medicinerna fick han dessutom sin sista dos av idag så hela hans liv börjar ordna upp sig nu känner jag, bara en ordentlig (till skillnad från vår andra. AGGRITIONSPROBLEM?!?!?!?!!!) hovslagare kvar sen är allt tipp topp. Nästan. Han skulle verkligen behöva en klippning av både man och kropp, men det är ett senare bekymmer.
Julen hos Mormor har vi också hunnit med och nu är jag fet som en gris efter all mat så jag blev tvungen att beställa nya kläder :(
Det är inte lätt när det är svårt & jag Lovar att det bara var därför...
Jag är så ledsen, men jag var faktiskt tvungen.. :(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0